Opiskelijablogit

Henkilöbrändin kehittäminen sosiaalisessa mediassa

Kirjoittaja: Sanna Laitinen Kaikilla meillä on jo henkilöbrändi – siis se, millaisena muut ihmiset itseä pitävät. Parhaimmillaan henkilöbrändäys sosiaalisessa mediassa on vaikuttavaa sisältömarkkinointia, jonka avulla on mahdollista päästä lähemmäs omia ammatillisia tavoitteitaan. Toimin juontajana tapahtuma-alalla ja hyvinvointivalmentajana verkkovalmennusten parissa, ja päiväkirjaopinnäytetyössäni keskityin 10 viikon ajan kehittämään omaa henkilöbrändiäni erityisesti sosiaalisessa mediassa. Tavoitteenani oli vahvistaa henkilöbrändiäni […]

Henkilöbrändin kehittäminen sosiaalisessa mediassa Read More »

Projektinhallintamalli teollisuusyrityksen ulkoisille projekteille

Projektinhallinta tuli osaksi yrityskulttuuria sykäyksittäin 1970- ja 1990 lukujen ja vuoden 2008 talouskriisien viitoittamana. Talouskriisien aikana resurssit olivat hyvin tiukassa ja vaadittiin liiketoimintaa tehostavia työkaluja. Projektinhallinta nähtiin tähän ratkaisuna ja projekteja käyttäneet yritykset selvisivät kriiseistä paremmin kuin yritykset, jotka eivät niitä käyttäneet. Nämä tulikokeet toivat uskottavuutta projektinhallintaan. Toisaalta teknologian huima kehitys mahdollisti tämän uuden toimintatavan

Projektinhallintamalli teollisuusyrityksen ulkoisille projekteille Read More »

Työhyvinvoinnin johtaminen ja sen tuomat haasteet

Isaela Kauti, Erica Lankinen & Jani Rintala Johdanto Tässä artikkelissa ryhmä käsittelee mitä työhyvinvointi sisältää, kuinka sen johtaminen onnistuu sekä miten se on toteutettu etänä. Työhyvinvoinnin merkitystä ei voi väheksyä vaan se on yksi keskeisimpiä osia työelämässä. Sen vaikutus näkyy jokaisen henkilön kohdalla eri tavalla, niin fyysisesti kuin henkisesti ja sillä on myös laaja vaikutus

Työhyvinvoinnin johtaminen ja sen tuomat haasteet Read More »

Brändi-identiteetin luominen on tärkeää jokaiselle yritykselle

Kirjoittaja: Rosa Vihersalo Kirjoittaja on Laurea-ammattikorkeakoulun liiketalouden koulutuksen opiskelija Tikkurilan kampukselta. Hän toteutti kevään 2022 aikana opinnäytetyönsä: Brändi-identiteetin luominen hiusalan yritykselle. Kirjoittajan ammatillisia kiinnostuksen kohteita ovat markkinointi, brändit ja asiakaskokemus. Aihe opinnäytetyöhön valikoitui kirjoittajan mielenkiinnon kohteiden ja toimeksiantajayrityksen tarpeiden perusteella. Brändi-identiteetin laatiminen on tärkeää niin pien- kuin suuryrityksille. Lisäksi se on tärkeää sekä uusille yrityksille,

Brändi-identiteetin luominen on tärkeää jokaiselle yritykselle Read More »

Digitaalisen markkinoinnin vuosikellosta apua yrityksen sosiaaliseen mediaan

Kirjoittanut: Nelli Itkonen Nykyajan markkinointi tapahtuu pitkälti digitaalisia alustoja hyödyntäen ja se työllistää yhä useampia tekijöitä erilaisissa yrityksissä. Yrityksen tulee kuulua ja näkyä muun muassa eri sosiaalisen median kanavissa. Digitaalinen markkinointi ei ole kuitenkaan pelkästään julkaisujen tuottamista sosiaaliseen mediaan vaan se sisältää paljon työtä ennen ja jälkeen julkaisujen. Digitaalinen markkinointi pitää sisällään useita eri kanavia

Digitaalisen markkinoinnin vuosikellosta apua yrityksen sosiaaliseen mediaan Read More »

Iseille oikeuksia!

A.L kirjoittelemassa. Hieman siitä virallisesta lastensuojelusta poiketen päätin kirjoittaa aiheesta, josta on viimeaikoina kuullut todella paljon ja kyseisten tilanteiden johtavan lastensuojelun asiakkuuteen. Aiheena on isät ja heille kuuluvat oikeudet. Isät ovat lapsille niitä supersankareita, jotka korjaavat pyörän, kun se on rikki tai nostaa pihan kukkaruukun pois jalkapallo pelien tieltä ja lennättävät lasta niin kuin lentokonetta.

Iseille oikeuksia! Read More »

Vapautuvan mahdollisuus työhön ja koulutukseen

Vankilassa on mahdollistettu monenlaista työtoimintaa vangeille, puusepäntöistä puutarhanhoitoon. Laaja valikoima mahdollistaa mielekkään työnteon halukkaille ja huomioi nais- sekä mieserityisyyden.  Osalla on mahdollisuus siviilityöluvalla työntekoon vankilan ulkopuolella ja tietyillä rajoituksilla on mahdollisuus myös tehdä omaa työtä.  Työtoiminta tuo varmasti paitsi sisältöä vankilassaoloon, myös madaltaa kynnystä työntekoon vapautumisen jälkeen. Mielekäs tekeminen vankilassa ja sen ulkopuolella vähentää riskiä

Vapautuvan mahdollisuus työhön ja koulutukseen Read More »

Millaista kotoutuminen on

Suomessa on paljon erilaisia palveluita, jotka auttavat maahanmuuttajia sopeutumaan, työllistymään ja oppimaan kieltä. Alkukartoitus, kotoutumissuunnitelma ja kotoutumiskoulutus ovat esimerkkejä Suomen tarjoamista palveluista. Myös maahanmuuttajien perheenjäsenillä on oikeus näihin palveluihin heidän Suomeen muuttaessa.Suomeen muuttaneilla maahanmuuttajilla on oikeus saada perustietoa Suomesta. Kun maahanmuuttaja saa oleskeluluvan tai rekisteröi oleskeluoikeutensa saa hän heti kirjallista tietoa palveluista, yhteiskunnasta, työelämästä, oikeuksista

Millaista kotoutuminen on Read More »

Toimiiko B2B -markkinalle kehitetty tuote B2C -markkinalla?

Kirjoittanut: Tatiana Minko Ekologisuus, kotimaisuus, vastuullisuus – nämä ovat arvot, jotka ovat nousseet tärkeimpiin arvoihin yritysten maailmassa. Mutta toimivatko samat arvot kuluttajakaupan puolella? Onko lähteminen B2C markkinalle kannattavaa yritykselle, jonka tuotteet on kehitetty yksinomaan B2B -puolen myyntiin? Vastaus edelliseen kysymykseen kuuluu: kyllä on, mutta 20% matalammalla hintatasolla. Korpikuusikon Hunaja Oy on kotimaisiin, ekologisiin liikelahjoihin erikoistunut

Toimiiko B2B -markkinalle kehitetty tuote B2C -markkinalla? Read More »

Brändin rakentaminen sosiaalisessa mediassa muotiyrityksen näkökulmasta

Tämä opinnäytetyö käsittelee brändin rakentamista sosiaalisessa mediassa muotialan yrityksen näkökulmasta, ja hakee vastausta kysymykselle, paljonko brändi hyötyy sosiaalisesta mediasta. Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, kuinka muotibrändi rakentuu toimeksiantajaa vastaavissa yrityksissä, ja millainen rooli sosiaalisella medialla tässä on.

Brändin rakentaminen sosiaalisessa mediassa muotiyrityksen näkökulmasta Read More »