Opiskelijablogit

Vuorovaikutus ja myyntityö

Kaikki ovat varmaan joskus lähteneet jostain liikkeestä tai kaupasta tuhahdellen, että jopa oli taas kokemus. Asiakaspalvelija on ollut töykeä, tietämätön tai hänellä on ehkä muuten vaan ollut huono päivä, mikä on vaikuttanut asiakkaan saamaan palveluun. On kyseessä sitten tuotteiden tai palveluiden myynti, siihen liittyy aina asiakkaan kohtaaminen ja vuorovaikutus.

Organisaation sisäisen viestinnän kehittäminen

Vielä muutama vuosikymmen sitten viestintää oli organisaatioissa sen verran, mitä johto näki tarpeelliseksi henkilöstölle kertoa. Asioista kerrottiin ehkä suppeasti tai ei välttämättä ollenkaan, jos siltä tuntui. Eikä enempää oikein osattu henkilöstön toimesta vaatiakaan tai siihen ei ollut mahdollisuuksia. Ennen digitaalista aikakautta viestit kulkivat paperimuodossa eikä vuorovaikutus kuulunut repertuaariin tai näytellyt ainakaan mitenkään isoa roolia.