Tehosta viestintääsi

Kaikki on tunnetta – mutta koko ajan enemmän netissä.

Harva ehkä muistaa, että tiedon keräämisen lisäksi sitä tietoa käytetään käyttäjäkokemuksemme pehmentämiseksi. Vaikka niin, että emme omissa sosiaalisen median kanavissa näe kuin omia mielipiteitämme vastaavaa sisältöä.

Kaikki on tunnetta – mutta koko ajan enemmän netissä. Read More »

Kriisit ja viestintä

Viestintä on aina ollut tärkeä osa yritysten toimintaa ja arkea. Ilman kunnollista viestintää tieto ei liiku sujuvasti, ja voi tulla väärinkäsityksiä. Viestinnässä viestin sävyllä on suuri merkitys, oli kyseessä sitten puhe- tai kirjallinen viestintä. Näin kriisin aikana viestinnän merkitys korostuu entisestään, ja yrityksetkin ovat alkaneet panostaa siihen aiempaa paremmin.

Kriisit ja viestintä Read More »

Kun asiakas menettää paikkansa kaiken keskiössä

Huhtikuun alussa Stockmann kertoi hakeutuvansa yrityssaneeraukseen haastavien aikojen päätteeksi. Useamman vuoden ongelmiensa kanssa rimpuillut Stockmann joutui lopulta taipumaan koronakriisin puskiessa päälle. Stockmann on aina ollut vahva brändi ja sen arvostus on syntynyt laadukkaista tuotteista ja ensiluokkaisesta asiakaspalvelusta. Vuosien saatossa tämä ensiluokkainen ja loistelias asiakaspalvelu on kuitenkin himmentynyt miltei olemattomaksi. Stockalta on jo pitkään toivonut elpymistä

Kun asiakas menettää paikkansa kaiken keskiössä Read More »

Vahvan puhe- ja esiintymistaidon voima

Muutama vuosi takaperin olin menossa pitämään työni puolesta ensimmäistä koulutuspäivää ja edellisenä iltana hieman jännitti. Olin itsevarma koulutuksen sisällöstä ja tiesin kyllä mistä puhun, mutta takaraivossa tykytti ajatus siitä, että miten saisin paikallaolijat oppimaan ja innostumaan aiheesta. Ajattelin silloin, että nyt tarvitsen jostain inspiraatiota esitykseeni.

Vahvan puhe- ja esiintymistaidon voima Read More »

Korona-ajan viestintä

Suomessa on nyt eletty poikkeusoloissa maaliskuun alkupuolelta saakka, eli noin kaksi kuukautta. Koronavirus on vaikuttanut elämiimme tänä aikana todella paljon ja näkyvästi: rajoituksia tapaamisissa, turvavälit ystävien kanssa lenkkeillessä, isovanhemmat neljän seinän sisällä. Mutta koronalla on myös ollut muunlaisia vaikutuksia, se on nimittäin vaikuttanut viestintäämme. Viestintä on korona-aikana korostunut monilta osin. Tiedontarpeemme on kasvanut suuresti, ja

Korona-ajan viestintä Read More »

Koronakriisi muutti perehdyttämisenkin

Korona on muuttanut elämää melkoisesti, niin kotona, koulussa kuin töissäkin. Joillakin aloilla kriisi on ollut katastrofi, toisilla taas työt pyörivät kuten ennenkin mutta työtapoja on jouduttu miettimään uudestaan. Etätyöhön on siirrytty niillä aloilla, joilla se on mahdollista. Tämä asettaa haasteita keskinäiseen kommunikointiin ja erityisesti, kun tuttuun sakkiin tulee yksi uusi lisää.

Koronakriisi muutti perehdyttämisenkin Read More »

Näin onnistut chatissa

Chatin käyttö asiakaspalvelussa on yleistynyt merkittävästi. Vaikka chatin käyttö on hyvinkin tuttua lähes kaikille meille, vaatii siinä onnistuminen oivien asiakaspalvelutaitojen lisäksi myös huomion kiinnittämistä pieniin tekijöihin. Tämän postauksen jälkeen opit muutamia kikkoja erinomaisen asiakaspalvelukokemuksen luomiseen chatissa.

Näin onnistut chatissa Read More »