Somepresenssin merkitys yritykselle

Sosiaalisen median tärkeyttä ei tänä päivänä voi yksikään yritys kiistää. Sillä miten yritys sosiaalisessa mediassa näkyy, voi olla kauaskantoisia seurauksia, niin hyvässä kuin pahassa. Mitä yrityksen kannattaa siis ottaa huomioon sosiaalisen median strategiaa mietittäessä?

Valitse kanavat yleisösi mukaan

Olipa valintasi sitten Twitter, Facebook, Instagram tai Tiktok, kanavan tulisi kuvastaa yritystäsi ja sen kohdeyleisöä. Eri kanavat ovat eri ikäryhmien suosiossa ja mahdollistavat monen erilaisen sisällön tuottamisen. Valintoja kanaviksi voi olla myös useita, mutta on tärkeää tehdä valinta resurssien mukaan: hallitse mieluummin pari kanavaa kunnolla kuin monta huonosti.

Kuva: Pixabay

Panosta sisältöön

Sosiaalinen media on täynnä informaatiota, joten on ehdottoman tärkeää pyrkiä erottumaan joukosta. Jaa sisältöä, jota juuri teidän kohderyhmänne haluaa nähdä ja osallista heitä. Erilaiset kilpailut ovat hyvä tapa herättää huomiota, mutta jo pelkästään mielipiteiden kysyminen aktivoi yleisöäsi ja sen avulla yrityksesi voi kerätä myös kallisarvoista tietoa.

Kuva: Pixabay

Ole aktiivinen vuorovaikutuksessa

Joillekin yrityksille voi riittää julkaisujen tekeminen sosiaalisessa mediassa, mutta jos haluat todella kasvattaa näkyvyyttäsi yrityksenä, muista vuorovaikutus kohdeyleisösi kanssa. Kysymyksiin ja kommentteihin vastaaminen sosiaalisessa mediassa saattaa olla aikaa vievää, mutta siihen kannattaa ehdottomasti panostaa. Aktiivinen läsnäolo kanavissa todistaa, että asiakasta kuunnellaan, ja että heidän mielipiteensä on yrityksellenne tärkeä.

Suurin osa Showcasen blogeista on toteutettu osana Laurean opintojaksoja. Koko koulutustarjontaamme voi tutustua nettisivuillamme. Tarjoamme kymmenien tutkintoon johtavien koulutuksien lisäksi myös paljon täydennys- ja erikoistumiskoulutuksia sekä yksittäisiä opintojaksoja avoimen AMK:n kautta!

Kommentoi