Aineistoa keräämässä – Kauppakeskuksen kävijätutkimus

Projektin toimeksiantona oli tehdä asiakastyytyväisyyskysely kauppakeskus Willan asiakkaille. Toimeksiantajana toimi siis Hyvinkäällä sijaitseva kauppakeskus Willa. Projektimme koostui suurimmalta osin tiedon keräämisestä ja sen analysoinnista.

 Projektin alussa laadimme päivitetyn version kevään kyselylomakkeesta, jonka avulla tutkimus tehtäisiin. Kyselylomakkeeseen kuului 23 erilaista kysymystä. Lomakkeessa kysyttiin esimerkiksi ikää, asuinpaikkaa, rahan käyttöä ja verkkokauppakäyttäytymistä. Tarkoituksena oli saada 400 vastausta. Me saimme yhteensä 393.  

Parhaimmaksi pisteeksi osoittautui infopiste

Tutkimus suoritettiin kauppakeskus Willan käytävillä. Meillä oli kolme pistettä, joissa pidimme kyselypistettä, infopisteen edessä, Laatukorun edessä ja K-Citymarketin kassojen lähellä. Parhaimmaksi pisteeksi osoittautui infopiste. Meillä oli käytössä kolme Laurean roll-upia ja kaksi pöytää. Kyselyyn vastanneet saivat palkkioksi Willan kestokassin.  

Tässä kuvassa näkyy kyselypisteemme infopisteen edessä ja projektipäällikkömme Annika ja tiiminjäsen Toni.

Koronan takia käytimme kasvomaskeja kyselyä tehdessämme. Pisteellä oli myös käsien desinfiointi mahdollisuus. Pidimme myös riittävän turvavälin muihin asiakkaisiin. Voi olla, että korona vaikutti myös asiakkaiden halukkuuteen vastata kyselyyn. 

Suurin osa Showcasen blogeista on toteutettu osana Laurean opintojaksoja. Koko koulutustarjontaamme voi tutustua nettisivuillamme. Tarjoamme kymmenien tutkintoon johtavien koulutuksien lisäksi myös paljon täydennys- ja erikoistumiskoulutuksia sekä yksittäisiä opintojaksoja avoimen AMK:n kautta!

Kommentoi