Matkalla digimarkkinoinnin maailmaan yhdessä Omnian kanssa

Projektitiimimme on saanut roolit selviksi ja työnjaon tehtyä. Arpa osui kohdalle ja pääsin kantamaan viestintävastaavan painavaa viittaa mikä tietysti vasta muutama viikko sitten koulun aloittanutta hieman pelottaa. Onneksi meillä on tiimissä pari kokeneempaakin opiskelijaa, joihin tukeutua ja kovaa kokemusta joka penkillä muutenkin. Eli ei muuta, kun ensimmäistä blogia tulille ja homma liikkeelle. 

Projektissamme lähdemme sukeltamaan digimarkkinoinnin syviin vesiin perinteisimmistä keinoista aina uudempiin ja asiakkaallemme ehkä tuntemattomimpiinkin alustoihin. Varmaankin myös meille tiimiläisille tuntemattomiin koska yksi tärkeä kohderyhmämme on 14–17-vuotiaat eikä kukaan meistä enää hyvällä tahdollakaan mene tuohon haarukkaan, paitsi mieleltään. Paitsi mieleltään. Onneksemme tiimimme ikähaarukka kattaa noin 20 vuotta, joten näkemyksiä ja kokemuksia löytyy monenlaisia. 

Tavoitteemme on siis luoda Espoon seudun koulutuskuntayhtymä Omnialle suunnitelmaa digitaalista viestintää ja markkinointia varten. Tätä varten on nyt pidetty parit briiffit sekä tiimin kesken lyöty viisaita päitä yhteen ja yritetty samaistua kohderyhmiin. Toimeksianto on laaja, mutta hyvin määritelty, vaikka nämä kaksi asiaa saattavat kuulostaakin toistensa vastakohdilta. Aiheen laajuus tarjoaa myös runsaasti mahdollisuuksia projektin toteuttamiseen. Hyviä ideoita on lennellyt pitkin Teamsin keskustelusivua ja pikaviestipalvelimia. Nyt lähdetään vaan tekemään kovaa taustatyötä ja pistämään ajatuksia paperille ensimmäisen tietoperustan deadline kalenterissa kuumottaen. 

Hyvää ja työntäyteistä syksyä kaikille uusille ja vanhoille opiskelijoille! 

Suurin osa Showcasen blogeista on toteutettu osana Laurean opintojaksoja. Koko koulutustarjontaamme voi tutustua nettisivuillamme. Tarjoamme kymmenien tutkintoon johtavien koulutuksien lisäksi myös paljon täydennys- ja erikoistumiskoulutuksia sekä yksittäisiä opintojaksoja avoimen AMK:n kautta!

Kommentoi