Syksyn 2021 projekti Rantalaisen kanssa

Tilipalvelu Rantalaisen kanssa tänä syksynä tehty projekti on saatu onnistuneesti päätökseen. Rantalainen on vuodesta 2020 alkaen toiminut Laurean avainkumppanina, joten projektimme oli osa pitkää yhteistyötä.

Projektissa tehtävänämme oli selvittää Rantalaisen asiakkaiden kokemuksia yrityksen digitaalisista palvelukanavista sekä erilaisten digitaalisten palvelukanavien rooleja asiakkaille. Tätä lähdimme kartoittamaan SWOT-analyysin kautta vertailemalla Rantalaista suhteessa sen kilpailijoihin ja markkinaan. Loka-marraskuussa pääsimme myös osallistumaan omilla kysymyksillä Rantalaisen isompaan kyselyyn, ja analysoimaan asiakkaiden vastauksia. 

Oli mielenkiintoista päästä kurkistamaan, miten isossa yrityksessä tehdään asiakaskyselyitä. Yksi haastavimmista vaihteista tiimillemme oli rajata meille tärkeimmät kysymykset melko laajan kyselyn kysymysten joukosta, mutta pohdinnan jälkeen saimme mielenkiintoisen kokonaisuuden aikaiseksi. Analysoimme materiaalin Rantalaiselta saamiemme valmiiden graafien avulla ja tuotimme myös jonkin verran omaa tilastollista analyysia tilasto-ohjelmia hyödyntäen. 

Projektin aikana kolmihenkiseksi kutistuneen tiimimme yhteistyö sujui mutkattomasti. Kaikki saivat projektin aikana sekä käyttää omia vahvuuksiaan että oppia paljon uutta. Vaikka aluksi meitä hirvitti pieni ryhmäkoko, antoi se meille todellisuudessa mahdollisuuden laajempaan ymmärrykseen projektin teemoista, kun kaikki pääsivät tekemään lähes kaikkea. Aivan ensimmäisiä briiffejä lukuun ottamatta hoidimme kaiken kommunikaation etänä, hyödyntäen pääosin Teamsia ja Whatsappia tiiminsisäisessä viestinnässä. 

Projekti onnistui kaiken kaikkiaan hyvin, ja saimme vastauksia projektin alussa määriteltyihin kysymyksiin digitaalisista palvelukanavista. Isoissa organisaatioissa vastaukset eivät toki koskaan ole yksinkertaisia eivätkä helppoja, ja analyysiin vaaditaan aina kokonaisvaltaista ymmärrystä organisaatiosta, mitä meillä ei ole lyhyen projektin aikana ollut mahdollista saavuttaa. Yhteydenpito toimeksiantajaan oli sujuvaa ja toimi mielestämme ajantasaisesti ja selkeästi. Erityiskiitos Rantalaisen yhteyshenkilö Toni Hoviselle! 

Vasemmalla ylhäällä Rantalaisen yhteyshenkilö Toni Hovinen, oikealla ylhäällä ohjaaja Marja Isokangas, vasemmalla alhaalla projektipäällikkö Jori Tulkki, oikealla alhaalla sihteeri Atte Ruotsalainen ja keskellä hyvinvointivastaava Maija Koivistoinen.

Suurin osa Showcasen blogeista on toteutettu osana Laurean opintojaksoja. Koko koulutustarjontaamme voi tutustua nettisivuillamme. Tarjoamme kymmenien tutkintoon johtavien koulutuksien lisäksi myös paljon täydennys- ja erikoistumiskoulutuksia sekä yksittäisiä opintojaksoja avoimen AMK:n kautta!

Kommentoi