AddSecure – Matka kohti markkinointisuunnitelmaa

Moikka taas! Kirjoittelin aikaisemmin keväällä projektista, jonka yhteistyökumppanina toimii yritys nimeltä AddSecure. Projektin tavoitteena on ollut luoda innovatiivinen markkinointisuunnitelma yritykselle kuluttajamarkkinointiin siirtymisen tueksi. Markkinointisuunnitelma on tullut valmiiksi, joten nyt on hyvä aika ottaa katsaus taaksepäin ja pohtia sitä, mitä projektin aikana on oikein tapahtunut.

Projektin alku oli projektiryhmälle tai ainakin minulle hieman haastava, sillä kyseinen projekti kuului jokaisen ryhmäläisen ensimmäisiin projekteihin. Ensimmäisten tietoperustoiden ja ohjaajan tuen avulla saimme kuitenkin projektin etenemään ja opimme ymmärtämään, mikä se markkinointisuunnitelma oikeastaan edes on. Ymmärryksen ja osaamisen lisääntymisen myötä alkoi markkinointisuunnitelma rakentumaan niin sanotusti pikkuhiljaa. Mietimme yhdessä projektiryhmän sekä ohjaajan kanssa sitä, mitä eri kokonaisuuksia markkinointisuunnitelmaan sisältyy. Tämän jälkeen aloimme ryhmän kanssa pohtia eri aihealueita, kuten esimerkiksi kohderyhmiä, markkinointikanavia sekä ydinviestejä tarkemmin. Pohdimme eri kokonaisuuksien sisällöt niin, että huomioimme yrityksen ja sen tarpeet. Lopulta kirjasimme projektiryhmän kanssa markkinointisuunnitelmaan ylös kaikki mahdolliset ideat, joista AddSecure voisi mahdollisesti hyötyä, tai mistä sille voisi olla apua.

Asioita, joihin markkinointisuunnitelmassa on hyvä kiinnittää huomiota

Voin varmasti puhua koko projektiryhmän puolesta kertoessani, että tulosten esittely tuntui mahtavalta. Olin itse hieman epävarma ennen tulosten esittelyä muun muassa siitä, oliko markkinointisuunnitelma rakennettu oikein, oliko siinä oikeat sisällöt sekä vastasiko se toimeksiantoa. Tämä johtui juurikin siitä, että markkinointisuunnitelma aiheena oli minulle suhteellisen uusi. Tulosten esittelyssä oli kuitenkin ihana huomata se, että olimme yhdessä ohjaajan ja ryhmän kanssa onnistuneet rakentamaan sellaisen tuotoksen, josta myös toimeksiantaja oli ylpeä. Toimeksiantajan tyytyväisyys osoitti ainakin minulle sen, että hyvä työnteko palkitaan, ja että projektin aikana on oikeasti oppinut paljon hyödyllisiä asioita.

Kirjoittanut

Kira Parkkonen

Kommentoi