Hyvinkäälle nousee 2024 loppuvuodesta uusi monitoimiareena Red Carpet Areena – Markkinointia suunnitellaan jo!

Hyvinkäälle on 2024 loppuvuodesta nousemassa uusi monipuolinen monitoimiareena. Uuden areenan taustalla toimii Laurean avainkumppani Rentto Oy, joka on hakenut Red Carpet Areenaksi nimetylle uudelle monitoimiareenalla rahoitusta sekä lupia. Hyvinkääläisille Red Carpet Areena lupaa tarjota huippupuitteet harrastamiseen, urheiluun sekä kaikenlaisille tapahtumille. Sijainniltaan Red Carpet Areena on myös erinomainen, sillä se sijaitsee osana Onnikorttelia vain 200 m päässä Hyvinkään rautatieasemasta. Areena tarjoaa myös muita palveluita puitteissaan kuten kokoustiloja sekä lounaskahvilan. Yhtenä Areena -hankkeen päätavoitteena on luoda kaupunkilaisille paikka, jossa voi harrastaa, ruokailla, nauttia kulttuurista ja muista palveluista tai vaan viettää aikaa. 

Voit tutustua lisää Red Carpet Areena -hankkeeseen ja sen yhteyteen suunniteltuun Onnikortteliin osoitteessa: onnikortteli.fi 

Kuva: Illustraatio Red Carpet Areenasta (Lähde: Rentto Oy) 

Opiskelijatiiminä olemme päässeet syksyn aikana toteuttamaan Red Carpet Areenalle markkinointisuunnitelmaa osana Hyvinkään Laurean P2P-projektia yhteistyössä avainkumppani Rentto Oy:n kanssa. Projektissa olemme oppineet paljon markkinoinnista sekä markkinointisuunnitelman laatimisesta. Red Carpet Areenalle olemme syksyn aikana toteuttaneet markkinointisuunnitelmaa. Tätä kuvaamme blogimme loppuosassa. 

Markkinoinnin A ja Ö – kohdenna markkinointisi – SWOT:in avulla 

Markkinointisuunnitelman päätarkoituksena on tuottaa yritykselle järkevää ja tehokasta markkinointia: mitä markkinoidaan, kenelle ja millä tavalla. Lisäksi suunnitelmassa kuvataan markkinoitavan kohteen vahvuudet, kanavat ja kilpailutilanteen. 

Kun suunnittelet mitä markkinoit, voit hyödyntää työkalunasi esimerkiksi SWOT-analyysia, josta selviää omat vahvuudet, heikkoudet, mahdollisuudet sekä uhat. Määrittämällä nämä saat tietoosi juuri sen mitä markkinoit, ja mitkä ovat markkinoitavan kohteen valttikortit. Näin saat hyvän ymmärryksen tuotteestasi ja sen markkinointi helpottuu.  

Seuraavaksi sinun tulee kartoittaa, kenelle markkinoit. Esimerkiksi Red Carpet Areenan tapauksessa näitä olivat erilaiset paikalliset sekä valtakunnalliset tapahtumanjärjestäjät, urheiluseurat ja toimijat. Samalla kun kartoitat kenelle markkinoit, kannattaa suunnitella kohderyhmälle sopivia kanavia, joille haluat markkinoida tuotetta tai palveluasi. 

Lopulta päädyt pohtimaan, miten markkinoit. Tähän voit hyödyntää kilpailija-analyysiä. Selvittämällä kuinka kilpailijasi markkinoivat saatat huomata heidän toiminnassaan puutteita. Näitä tutkimalla löydät tavan selkeästi erottua joukosta eduksesi ja tehdä tehokasta markkinointia. 

Näiden löytöjen perusteella pystyt linjaamaan omaa markkinointiasi kohderyhmällesi sopivaksi. Lisäksi houkuttelevalla sisällölläsi erotut eduksesi joukosta. Näin markkinointisuunnitelmallasi on selkeä tarkoitus sille, mitä materiaalia jaat missäkin, jotta se tavoittaa kartoittamasi asiakaskohderyhmän.  

Markkinointisuunnitelma Red Carpet Areenan näkökulmasta. 

Näin tiimimme laati Red Carpet Areenalle markkinointisuunnitelman. Ensimmäisenä kartoitimme alueellisen kilpailun ja tutkimme kilpailijoiden vahvuuksia sekä markkinointia. Kilpailija-analyysin kautta saadulla ymmärryksellä, laadimme Red Carpet Areenalle SWOT-analyysi, jonka avulla vertailimme Areenaa kilpailijoihin. Tämän kautta selvisi, miten muut areenat toimivat markkinoilla, ja millä markkinointikeinoilla Red Carpet Areena pystyy erottumaan edukseen joukosta.

Tämän jälkeen keräsimme Areenalle listan mahdollisista tapahtumanjärjestäjistä siten, että areenalle saataisiin ympärivuotuisesti järjestettyä toimintaa eri sektoreiden toimesta. Lisäksi suunnittelimme toimijakohtaisesti kanavia, joissa heille voitaisiin markkinoida.

Lopuksi Red Carpet Areenalle laadimme kanavakohtaisia sisältöehdotuksia, joiden avulla voi tuottaa kohderyhmälle kiinnostavaa sisältöä.

Samu Laaksonen Viestintävastaava, Tuukka Vilmi Projektipäällikkö, Teemu Parkkinen Sihteeri, Laura Sovari Projektipäällikkö ja Mila Ruusuvirta Sihteeri 

Liiketalouden opiskelija(t), Hyvinkään kampus 

Suurin osa Showcasen blogeista on toteutettu osana Laurean opintojaksoja. Koko koulutustarjontaamme voi tutustua nettisivuillamme. Tarjoamme kymmenien tutkintoon johtavien koulutuksien lisäksi myös paljon täydennys- ja erikoistumiskoulutuksia sekä yksittäisiä opintojaksoja avoimen AMK:n kautta!

Kommentoi