Informaatiotulva
Teams – sähköposti – puhelin – Whatsapp – intranet Onko liian monta paikkaa, missä sinuun koitetaan olla työpaikalla yhteydessä.
Teams – sähköposti – puhelin – Whatsapp – intranet Onko liian monta paikkaa, missä sinuun koitetaan olla työpaikalla yhteydessä.
Möötettää Möötettää kuuluu meidän työpaikallamme kun luurit nouset korville ja avataan teams- kokous. Olen iloinen siitä, että istun keskiverto päivänä aamupalaverissa noin 30minuuttia, missä käydään läpi oikeasti tärkeitä asioita, suurimmaksi osaksi.
Parempia kokouksia Read More »
Somen pauloissa Oletko riippuvainen somesta? Selaatko jatkuvasti Instagramia, Facebookia, Tiktokia tai jotain muuta vastaavaa? Jos puhelimesi piippaa, hätkähdätkö? Vangitsevatko jotkut tietyt somessa olevat jutut sinut helposti pauloihinsa? Jos sinulla ei ole tekemistä, tartutko älylaitteeseen ja etsit sieltä jotain? Ymmärrätkö, että aina ei tarvitse olla tavoitettavissa? Miten moni meistä myöntääkään, että voisi vastata myöntävästi moneen edellä
Relaa jo aivojesi takia! Read More »
Asiakas on aina oikeassa! Onko näin oikeasti? Vaikka yrittäjä onkin asiakkaan palveluksessa, ei asiakas mielestäni aina voi olla oikeassa. Tätä asiaa ei voi tietenkään töksäyttää asiakkaalle. Yrittäjän diplomaattiminän pitää astua tällöin esiin. Jotta syntyy hedelmällinen ja arvokas asiakkaan kohtaaminen, tarvitsee yrittäjän osata eläytyä toisen osapuolen asemaan ja hänen pitää olla myös herkkä tulkitsemaan ympärillä vallittsevaa
Kohtaaminen ja asiakastyö Read More »
Sosiaalialan työ on ihmisen auttamistyötä. Asiakkaat ovat jollakin tavoin elämässään heikoilla ja heidät on aluksi kohdattava yksilöinä. Jokaisen tarina on erilainen. Kaikki eivät tunnista omien ongelmiensa juuria eivätkä siksi ole motivoituneita heti muuttamaan toimintaansa. Ongelmat ovat kehittyneet ajan kanssa ja niiden on mahdollista helpottua ja selvitä myös ajan kanssa. Tavallinen elämä jatkuu auttamistyön rinnalla ja
Asiakaskohtaaminen. Read More »
Siellä on kaikki ja siellä yrityksenkin kannattaa olla. mutta miten tavoittaa asiakkaat sosiaalisessa mediassa? Ensinnäkin seuraa ja osallistu alasi keskusteluihin. Käytä aikaa löytää laajemmista piireistä asiakkaita. Seuraa aktiivisesti sosiaalisen median avainsanoja ja hashtageja, jotka osuvat tarjoamaasi. Googleta säännöllisesti nimesi ja yrityksesi nimi; kilpailijoiden yritysnimet; avainsanat, jotka liittyvät yleisiin ongelmiin kohdemarkkinoillasi; “suositus + alan avainsana” jne.
Miten tavoittaa asiakkaat sosiaalisessa mediassa? Read More »
Iso kirjoitusurakka olisi nyt aloitettava, mutta mistä aloittaa? Yritän pohtia aihetta, mutta ajatukset risteilevät ja tehtävä tuntuu ylivoimaiselta. Aiheen vierestä tuli mieleen yksi asia, mutta eihän sitä voi käyttää. Mitäpä jos aloittaisinkin vasta huomenna, silloin on paremmin aikaa. Kynnys kirjoittamisen aloittamiseen on siis korkea. Tottumattomalle kirjoittajalle kirjoittamisprosessin opettelu on tärkeä osa opiskelua, johon löytyy erilaisia
Prosessikirjoittamisesta apua kirjoittamiseen Read More »
Ilman kanta-asiakkaita, jotka ostavat edelleen sinulta, yritys ei selviä. Uusien hankkiminen maksaa yleensä enemmän, eivätkä he kuluta yhtä paljon rahaa kuin uskolliset, toistuvat asiakkaat. Kanta-asiakkaat ovat paras saavutus yrityksille: he auttavat yritystä kasvamaan ja heidän avullaan, pidetään tulos korkealla. Asiakasuskollisuus on siis perimmäinen tavoite, mutta kuinka se saavutetaan? No tietysti hyvällä asiakassuhteella. Asiakkaat rakastavat tehdä
Tyytyväisestä asiakkaasta kanta-asiakkaaksi Read More »
Informaatiotulva Sähköpostit, Twitter-viestit, Teams-kokoukset, puhelimen ääniviestit, Whatsup-ryhmät, sosiaalisen median seuraaminen, mainokset ja lukuisat muut teknologian myötä tulleet ärsykkeet täyttävät nykyään suuren osan päivästämme. Ne luovat helposti stressiä ja kuormittavatkin aivojamme aina ähkyyn asti. Informaatiotulva luo suorituspaineita ja niistä selviytyminen on jokaisen omalla vastuulla. Miten tästä ähkystä voisi palautua?
Informaatiotulvasta palautuminen Read More »
Henkilöbrändäyksestä puhuttaessa on hyvä erottaa toisistaan helposti sekoittuvat käsitteet brändi, maine ja imago. Kaikki kertovat omalla tavallaan mielikuvista liittyen johonkin henkilöön, tuotteeseen, palveluun tai yritykseen.
Mikä on henkilöbrändi? Read More »