Tutustu kevään harjoittelijoihin

On aika esitellä kevään uudet harjoittelijat! Olemme päässeet hyvin vauhtiin uusissa työtehtävissämme ja työt ovat olleet luovia, monipuolisia ja olemme päässeet tekemään paljon jo lyhyessäkin ajassa. Tässä postauksessa esittelemme itsemme kolmella faktalla.


Lue lisää Tutustu kevään harjoittelijoihin

Mallinnusta BarLaureassa

Lokakuussa 2019 alkanut Mission Zero Foodprint- hanke on edennyt kaikista koronan tuomista haasteista huolimatta pilotointivaiheeseen. Takana on kahdeksan yhteiskehittämisen työpajaa aiheista; ruokahävikin hallinta, energiatehokas ravintola, hiilijalanjälki ravintolatoiminnassa ja vastuullisuusteoista viestittäminen asiakkaille. Työpajojen tuotoksia ja ideoita on käyty edellisissä blogeissa läpi ja marraskuussa niitä alettiin testata, mallintamaan ja toiminnallistamaan BarLaurean Living Lab-ympäristössä.

Lue lisää Mallinnusta BarLaureassa

Vuosi käyntiin pilottiravintoloiden Bootcampilla

Tammikuussa Mission Zero Foodprint -hankkeen pilottiravintoloille pidetty Bootcamp sisälsi digiratkaisuihin tutustumista, hanketietoa, verkostoitumista ja ajankohtaista asiaa hävikistä sekä hiilijalanjäljestä. Kymmenkunta ravintola-alan toimijaa, Ravintola Nolla, Loop, Ravintola Nokka, Ravintola Roima, Mili´s Food & café, Pizzeria Via Tribunali, Kotipizza-ketju, Cafe Tin Tin Tango ja Ravintola Krapihovi, osallistuivat päivään ja ovat lähdössä kokeilemaan erilaisia hävikin ja hiilijalanjäljen vähentämiseen tähtääviä toimintamalleja ja digiratkaisuja kevään aikana ravintoloissaan.   

Lue lisää Vuosi käyntiin pilottiravintoloiden Bootcampilla

Syysharkkareiden jäähyväiset

Syksyn harkkajaksot ovat päättymässä ja tässä postauksessa markkinointi- ja viestintäosastojemme harjoittelijat kertovat, mitä he ovat oppineet viimeisten viiden kuukauden aikana. Uudet harkkarit hyppäävät puikkoihin tällä viikolla!

Lue lisää Syysharkkareiden jäähyväiset

Toimivampaa sisältöä TikTokkiin – 10 vinkkiä

Laurean markkinoinnin harkkarit Tua ja Reetta ovat päässeet syksyn aikana sukeltamaan TikTokin maailmaan. Nyt viisi kuukautta myöhemmin he jakavat parhaat vinkkinsä TikTokissa menestymiseen ja toteavat: “Parasta TikTokissa on se, ettei sinulla tarvitse olla paljon seuraajia ennalta, jotta saisit useita näyttökertoja”. Nappaa vinkit talteen!

Lue lisää Toimivampaa sisältöä TikTokkiin – 10 vinkkiä

Mediavälitteinen joulu

2010-luvulla näkyvästi esille noussut medioitumisen käsite on saanut vuonna 2020 yhä korostetumman merkityksen. Enää kyse ei ole siitä, kuinka mahtavaa on olla videoyhteydessä maailman toisella puolella asuvaan tuttavaan. Kyse on siitä, että mediavälineet ovat päästäneet meidät vain saman kaupungin sisällä lähemmäksi toisiamme. Tänä vuonna joulua suositellaan vietettävän vain ydinperheen kanssa. Toisille ainoa mahdollisuus on viettää mediavälitteistä joulua.

Lue lisää Mediavälitteinen joulu

Kuluttajaviestinnän työpajoissa pohdittiin vaikuttamiskeinoja

Marraskuussa pidettiin Mission Zero Foodprint -hankkeen toimesta kaksi virtuaalityöpajaa kuluttajaviestintään liittyen. Tavoitteena oli pohtia, miten ravintoloiden erilaisia vastuullisuustekoja voitaisiin tuoda asiakkaille näkyviksi ja miten asiakkaiden tekemiin valintoihin voitaisiin vaikuttaa. Tarkoituksena oli tuottaa mahdollisimman konkreettisia ideoita, joita voitaisiin hyödyntää hankkeen pilotointivaiheessa.

Lue lisää Kuluttajaviestinnän työpajoissa pohdittiin vaikuttamiskeinoja

Harjoittelu verkkopalveluissa – Teoriasta käytäntöön

Olen digitaalisten palveluiden käytettävyyteen suuntautunut tietojenkäsittelyopiskelija Laureassa. Opintoni ovat loppuvaiheessa ja osaamista on kertynyt tietojenkäsittelyn ja liiketoiminnankin alueilta.

Lue lisää Harjoittelu verkkopalveluissa – Teoriasta käytäntöön

3 + 1 parempi joululahja

Onko joululahjat vielä hankkimatta? Ahdistaako kulutusjuhla? Itse olen viime vuosina ainakin kyllästynyt loputtomiin milloin minkäkin kosmetiikka yrityksen lahjapakkauksiin ja teesiivilöitäkin omistan jo useamman.

Olenkin ryhtynyt varjelemaan tuttavapiiriäni nurkissa pyörivältä turhalta tavaralta, jota ei kehtaa heittää pois ”koska se oli lahja”. Tavaraa on tällä pallolla jo tarpeeksi, ja siksi olen suosinut aineettomia tai ekologisempia lahjavaihtoehtoja. Tässä vinkkinä muutama oma suosikkini.

Lue lisää 3 + 1 parempi joululahja

Hakukonemarkkinointi – Mitä sinun tulisi tietää lyhenteistä SEM, SEO ja SEA?

Oletko mahdollisesti miettinyt mitä eroa on SEO:lla, SEM:llä ja SEA:lla? Tässä blogipostauksessa käymme läpi, mitä nämä lyhenteet tarkoittavat ja miten käsitteet eroavat toisistaan!

Lue lisää Hakukonemarkkinointi – Mitä sinun tulisi tietää lyhenteistä SEM, SEO ja SEA?