Projektiblogit

Hävikkikokkikoulutusta ruoka-aputoimijolle

Laurean restonomiopiskelijat Rita Ravolainen ja Joni Vilpus saivat helmikuussa tehtäväksi Foodwaste ecosystem-hankkeelta suunnitella ja toteuttaa kaksi toiminnallista hävikkiruokakoulutusta Laurean Leppävaaran kampuksella BarLaurean ammattikeittiössä ruoka-aputoimijoille. Työpajojen tavoitteena oli auttaa ruoka-aputoimijoita hyödyntämään hävikkiruokaa tekemällä siitä maukkaita aterioita, joita he voivat tarjota ruoka-avun asiakkaille. -Meille jäi sellainen tunne, että olemme aloittaneet jotain mikä jonkun olisi pitänyt aloittaa aikoja […]

Hävikkikokkikoulutusta ruoka-aputoimijolle Read More »

Esri Finland Oy – Markkinointi ja kiertotalousprojekti

Kiertotaloutta edistävä ratkaisu Esrin paikkatietopalvelun markkinointiin Toimeksiantonamme kevään markkinointiprojektissa oli selvittää kestävän kehityksen tavoitteet, standardit ja seurannassa käytettävät indikaattorit rakennusalan esimerkkiyrityksessä ja markkinoida heille menetelmä, jolla yritys voi edistää kiertotalouttaan ArcGis-paikkatiedon avulla. Projektimme tavoitteena oli markkinoida Esrin paikkatietopalvelut auttamaan asiakasyrityksiä saavuttamaan kiertotalouden tavoitteensa. Käytössämme oli Esrin ArcGis Online, Dashboard ja ArcGis Story Maps, jotka ovat toiminnallisia

Esri Finland Oy – Markkinointi ja kiertotalousprojekti Read More »

Kokemuksia projektiviestinnästä

Projektin läpivienti voi olla haasteellista, jos toimeksiantaja ei vastaa kysymyksiin tai ehdotuksiin. Tässä blogissa jaan vinkkejä ja kokemuksia siitä, miten selviytyä tällaisesta tilanteesta ja kuinka onnistua projektissa siitä huolimatta hyvin. Viestinnän vaikeusEnsinnäkin, selvitä mitkä tehtävät voit suorittaa itsenäisesti ja mitkä tehdään tiiminä. Keskity niihin, joita voit edistää omalla tiedollasi ja taidollasi. Tee samalla ennakoivia toimia,

Kokemuksia projektiviestinnästä Read More »

Valmiina punkkaamaan? 5 asiaa mitkä haluat tietää aloittaessasi uudessa työpaikassa 

Lähenemme päivä päivältä kesän rientoja, joten on aika kertoa meidän mahtavasta Punkmuseo-projektista keväällä 2024. Tällä hetkellä projekti lähenee loppuaan, joten on aika esitellä, minkä ääressä projektitiimi on kuumeisesti työskennellyt. 

Valmiina punkkaamaan? 5 asiaa mitkä haluat tietää aloittaessasi uudessa työpaikassa  Read More »

Tarinamme: Onnistunut ja antoisa projektiyhteistyö Länsi-Uudenmaan Säästöpankin kanssa 

On tullut viimein aika päästä kertomaan enemmän meidän kevään 2024 huippu mielenkiintoisesta projektista. Tällä hetkellä projektimme on loppusuoralla, joten on aika paljastaa, mitä olemmekaan tämän kevään aikana tehneet.  Tässä blogikirjoituksessa kerron meidän Laurean opiskelijatiimin ja Laurean avainkumppanin Länsi-Uudenmaan Säästöpankin yhteistyötä. Olen saanut mukaan tähän kirjoitukseen myös meidän toimeksiantajamme henkilöstöjohtaja Katja Murfitt-Wratherin mietteitä. Jatka lukemista, niin

Tarinamme: Onnistunut ja antoisa projektiyhteistyö Länsi-Uudenmaan Säästöpankin kanssa  Read More »

Henkilöstökoordinaattoreiden haastattelut olennainen osa projektia – Sijaiset.fi Henkilöstöpalvelut

Tässä blogipostauksessa esittelen kevään 2024 projektimme taustoja ja pohdin projektimme kannalta hyvin tärkeää osa-aluetta, eli haastattelemista ja mitä kaikkea se pitää sisällään. Projektimme onnistuminen riippuu paljon saamistamme vastauksista ja niistä kerätyistä tiedoista. On siis tärkeää osata esittää haastateltaville oikeat kysymykset, jäsennellä vastaukset loogisesti ja sisäistää ne niin, että tietoa osaa hyödyntää sekä soveltaa.  Projektimme tarkoitus

Henkilöstökoordinaattoreiden haastattelut olennainen osa projektia – Sijaiset.fi Henkilöstöpalvelut Read More »

Sujuva yhteistyö ja työhyvinvointi kulkevat käsi kädessä – Sijaiset.fi Henkilöstöpalvelut

Sijaiset.fi Henkilöstöpalvelut on uudistushaluinen Vantaalta ja Kempeleestä käsin toimiva henkilöstöpalvelu sosiaali- ja terveysalan tarpeisiin. Sijaiset.fi hoitaa rekrytointiprosessin ja tarjoaa sekä määräaikaisia että vakituisia työntekijöitä asiakkailleen. Työnantajan on myös mahdollista ulkoistaa keikkatyöntekijöiden hankkiminen Sijaiset.fi:lle. Ajatus manuaalipohjan kehittämisprojektista yhteistyössä Laurean opiskelijoiden kanssa lähti tarpeesta koota keskitetysti työssä tarvittavat tiedot. Manuaalipohjan tarkoituksena on tukea erityisesti aloittavien henkilöstökoordinaattoreiden työntekoa,

Sujuva yhteistyö ja työhyvinvointi kulkevat käsi kädessä – Sijaiset.fi Henkilöstöpalvelut Read More »

Asiakastyytyväisyyskyselyt – miksi ja miten? 

Olet varmasti joskus saanut sähköpostia yrityksiltä, joissa sinua pyydetään arvioimaan palveluita tai tuotteita? Asiakastyytyväisyyskyselyt ovat olennainen osa liiketoiminnan kehittämistä. Ne eivät ole pelkästään yritysten keino kerätä arvokasta palautetta, vaan ne tarjoavat myös asiakkaille tilaisuuden ilmaista mielipiteensä ja vaikuttaa yrityksen kehitykseen. Tässä blogitekstissä käsittelen tärkeimpiä huomioita, joita olemme huomanneet tehdessämme projektia asiakastyytyväisyyskyselyistä Kolster Oy Ab:lle.  Miksi? 

Asiakastyytyväisyyskyselyt – miksi ja miten?  Read More »

Vauhdikas projektikevät etenee Laureassa

Tervetuloa lukemaan oikeustradenomiopintojen ensimmäisen vuoden opiskelijan ensimmäistä blogikirjoitusta projektin parissa. Laurean loistava yhteistyö avainkumppaneiden, sekä muiden yritysten kanssa toi meidän projektitiimimme uuden eteen. Tammikuun 2024 puolenvälin tietämillä tapasimme ensimmäisen kerran 8-henkisen projektiryhmämme kanssa. Vaikka monet meistä olivatkin jo kokeneempia työelämän puolella, oli meille kaikille projektin toteutus ammattikorkeakoulussa uutta. Mistä projekti sai alkunsa? Ensimmäisen tapaamisen yhteydessä

Vauhdikas projektikevät etenee Laureassa Read More »

Kuinka rakentaa tutkimuskysely? – 7 käytännön vinkkiä työskentelyyn

P2P-projektimme tavoitteena oli tämän kevään aikana rakentaa asiakastutkimuskysely toimeksiantajana toimivalle Nivos Oy:lle. Tarkoituksena oli lähteä kartoittamaan aiempaa kattavammin tietoa asiakkaiden tyytyväisyydestä, ja mahdollisista kehityskohteista asiakaspalvelun osalta. Toiveena toimeksiantajalla oli selvittää asiakkaiden käyttämien yhteydenottokanavien tarkoitus ja tarpeellisuus. Tieto, jota kyselyn avulla saisimme kerättyä, auttaisi yritystä kehittämään asiakaspalvelua vastaamaan paremmin asiakkaiden odotuksia ja toiveita sekä alentamaan mahdollisia

Kuinka rakentaa tutkimuskysely? – 7 käytännön vinkkiä työskentelyyn Read More »