Kellomuseossa etätyöpajaillaan

Kuva 1. Näyttelykeskus WeeGee, jossa Kellomuseo sijaitsee

Kellomuseo-projekti lähestyy pikkuhiljaa loppuaan ja nyt vasta tajuaakin, kuinka nopeasti tämä syksy on mennyt! Vastahan tämä projekti alkoi ja vähän ajan päästä esitellään projektin tuotoksia toimeksiantajallemme.

Saavutimme juuri hetki sitten projektimme päätapahtuman, nimittäin työpajan. Työpajaan osallistui yrityksiä, joiden kanssa Kellomuseo sai keskustella ja ideoida mahdollisista yhteistyömuodoista. Työpaja oli tarkoitus pitää livenä, mutta koronatilanne heristi sormea, joten pidimme työpajan tutussa ja turvallisessa Teamsissa. Vaikka teimme paljon valmisteluja ja hioimme dioja vielä tuntia ennen työpajan alkamista, perhosia lensi vatsassa. Jännitys laukesi ja oli todella mukava seurata tiimiläisten työskentelyä työpajan aikana: miten kaikki tiesi oman roolinsa ja miten hyvin tiimiläiset täydensivät toinen toisiaan. Yksi kirjoittaa sormet tulessa muistiota tapaamisesta, toinen vetää tapahtumaa kuin vanha konkari ja kolmas tekee käden käänteessä oman diashow´n loppuyhteenvedosta työpajan aikana tulleista ajatuksista.

Kuva 2. Etätyöpajan päämaja toimi Leppävaaran kampuksella

”Työpaja toi esille yritysten tarpeet, ne olivat erilaisia mutta kaikki mahdollisia. Saimme hyvin ajatuksia ja ideoita siitä, miten jatkaa eteenpäin. Kiitos teille!” Essi Pullinen, Kellomuseon museonjohtaja

Projektimme on ollut todella monivaiheinen ja on opettanut itse kullekin epävarmuudessa olemista. Aikaisia torstaiaamuja on piristänyt satunnaiset toimeksiantajamme tapaamiset Teamsin välityksellä sekä tiimiläisten kuulumisten vaihtaminen ja huulen heitto. Näitä tulee ikävä, kun projekti tulee päätökseen: aivan mahtavaa tiimiä ja toimeksiantajaa.

Tiimin fiiliksiä projektista – markkinointi- ja viestintäsuunnitelma B2B-asiakkaalle

Tiimimme sai tänä syksynä toimeksiannon luoda markkinointi- ja viestintäsuunnitelman yhteistyökumppanillemme OR-Clean Oy:lle. OR-Clean Oy on siivousalan yritys ja aiempi blogipostaus projektiin ja toimeksiantajaan liittyen löytyy tästä linkistä. Nyt kun projekti alkaa olla pian taputeltu, halusin blogikirjoituksessani hieman kerrata kulunutta syksyä ja haastattelin muita tiimiläisiä heidän tunnelmistaan.

Lue lisää Tiimin fiiliksiä projektista – markkinointi- ja viestintäsuunnitelma B2B-asiakkaalle

Creating a social media campaign for Salama Brewing

This fall our project team had a chance to create a social media campaign for Salama Brewing.

Salama Brewing is a small independent brewery located in Espoo and was founded in 2018 by four craft beer loving friends.  The brewery specializes in modern extravagant beers. Salama is experimental with their flavours and always evolving. You can also check out their website for more information about the company: https://salamabrewingco.selz.com/

Lue lisää Creating a social media campaign for Salama Brewing

Brändin vahvistaminen hakukoneoptimoinnilla – Jomine Oy -projekti

Projektiopintojen aikana perehdytään projektin kannalta tärkeisiin osa-alueisiin tietoperustojen kautta. Sosiaalisen media lisäksi hakukoneoptimointi on erittäin tärkeässä asemassa projektin onnistumisen kannalta. Projektin aikana yksi ryhmäläisitä perehtyi aiheeseen tietoperustassaan ja muita ryhmäläisiä osallistui koulun järjestämään hakukoneoptimoinnin työpajaan.

Hakukoneoptimoinnissa ryhmän tarkoituksena on saada nostettua Jomine Oy:n sijoitusta Googlen hakukoneen tuloksissa ja tavoitteena on saada se hakutulosten ensimmäiselle sivulle. Pyrimme nostamaan sijoitusta orgaanisten hakutulosten kautta, jolloin toimeksiantaja ei joudu aktiivisesti maksamaan mainonnasta. 

Lue lisää Brändin vahvistaminen hakukoneoptimoinnilla – Jomine Oy -projekti

Teoriasta käytäntöön – Riihimäen-Hyvinkään kauppakamari

Joskus projektia ei leimaa itsestäänselvyys ja päämäärän kirkkaus. Joskus täytyy käydä ottamassa vauhtia aidan alaosasta ennen kuin jaksaa hypätä aidan yli, asetettujen tavoitteiden tasolle. 

Projektin aikana olemme kunnioittaneet Laurean kehittämispohjaista oppimista ja haastaneet itseämme ymmärtämään ja saavuttamaan toimeksiantajamme meille antaman toimeksiannon. Vaikka kaikki ei ole aina ollut sujuvaa ja olemme kohdanneet haasteita tiedonkeruun ja kommunikaation osa-alueilla, niin projektin lähestyessä loppua alamme olla lähellä tavoitteitamme.

Lue lisää Teoriasta käytäntöön – Riihimäen-Hyvinkään kauppakamari

Uusia ideoita projekteihin kiinnostavien workshopien avulla

Projektin yhteistyökumppanina toimii Lammin Säästöpankki, joka toimii muun muassa Hämeenlinnassa, Hyvinkäällä ja Riihimäellä. Projektin tavoitteena on kehittää Lammin Säästöpankille uutta liiketoimintaa. Myöhemmin toimeksianto tarkentui keskittymään erityisesti Lammin säästöpankin mobiilisovellukseen ja verkkopankkiin.

Lue lisää Uusia ideoita projekteihin kiinnostavien workshopien avulla

Mikä ihmeen hampurilaismalli?

Hei! 

Olemme Laurea Hyvinkään liiketalouden tradenomiopiskelijoita ja teemme tänä syksynä yhteystyötä Imagokoulu Milla Rynnyn kanssa. Tavoitteemme on ollut lisätä yrityksen näkyvyyttä ja löydettävyyttä sosiaalisessa mediassa ja hakukonetuloksissa. Toteutamme esimerkiksi Black Week-kampanjan, jonka aikana Imagokoulu Milla Rynty tarjoaa loistavia tarjouksia! Tarjoukset vaihtelevat päivittäin, joten kannattaa olla joka päivä hereillä! Tarjouksia pääset katsomaan tästä linkistä. https://www.imagokoulu.fi/ 

Lue lisää Mikä ihmeen hampurilaismalli?

Laurean markkinointia toisen asteen kouluille- mitä projektista jäi mieleen?

Syksy on kääntymässä talveksi ja monin tavoin erikoinen vuosi 2020 vaihtuu pian. Tämä tarkoittaa syksyn projektiemme osalta sitä, että projektit ovat tulossa päätökseensä ja on aika koota yhteen syksyn urakointi. Siinä riittääkin muisteltavaa, että mitä kaikkea on syksyn aikana tehnyt. Uutena opiskelijana olen kokenut tämän syksyn hyvin intensiivisenä ja kiireisenä, mutta myös palkitsevana. Lukukausi on mennyt todella nopeasti, ja on hämmentävää ajatella sitä tulosten määrää, jonka on saanut omalla työllään aikaan.

Lue lisää Laurean markkinointia toisen asteen kouluille- mitä projektista jäi mieleen?

Näkyvyyttä hyvinvointialan yritykselle – KuntoFysio

Syksyllä 2020 Laurea-ammattikorkeakoulun opiskelijoista koostuva projektitiimimme aloitti yhteistyön Mika ”Mikki” Frimanin ja hänen fysioterapiapalveluita tarjoavan yrityksensä KuntoFysion kanssa. KuntoFysion alaisuudessa toimii myös Mikin toinen yritys TyHyLuotsi, joka on keskittynyt työhyvinvointipalveluihin ja näiden tarjoamiseen erityisesti etätyöskentelyä silmällä pitäen. 

LUE LISÄÄ

Bistro Gustaf -ravintolan kokous- ja neuvottelutilojen myynti- ja markkinointisuunnitelma

Lukukausi lähenee loppuaan ja samalla projektikin tulee pikkuhiljaa päätökseen. Projektitiiminne luoma verkkokysely toi paljon ideoita, joista on tarkoitus nyt lähteä työstämään valmista myynti- ja markkinointisuunnitelmaa ravintolan tiloille. Suunnitelmien laatimista on opiskeltu teoriassa tietoperustan kirjoittamisen kautta, ja nyt tarkoituksena on soveltaa opittua käytännössä. Projektioppiminen on auttanut oivaltamaan asioita ja tuonut itsevarmuutta jokaiselle. Alun epävarmuus alkaa jo kääntyä ohueksi luottamuksesi itseensä ja tekemiseen.

Lue lisää Bistro Gustaf -ravintolan kokous- ja neuvottelutilojen myynti- ja markkinointisuunnitelma