Projektiblogit

Laurea on vetovoimaisin ammattikorkeakoulu – Markkinointitutkimus keväällä 2022

Tammikuussa saimme toimeksiannon toimeksiantajilta laatia markkinointitutkimus, jotta saisimme selville, miksi tammikuussa aloittaneet AMK- ja YAMK opiskelijat olivat valinneet juuri Laurean. Myös polkuopiskelijat otimme mukaan. Tutkimuksen tulokset auttavat Laureaa kehittämään edelleen markkinointiaan. Meidän tehtävänä oli laatia tutkimus, jonka kautta saisimme dataa ja analysoisimme sen. Tutkimuksen laatiminen alkoi tavoitteista. Meidän projektintiimin tavoitteena oli saada selkeä kysely, joka antaisi …

Laurea on vetovoimaisin ammattikorkeakoulu – Markkinointitutkimus keväällä 2022 Lue lisää »

Miten on toteutettu Alumnien uratarinat -tilaisuus? – Markkinointitutkimus keväällä 2022

Yksi projektin tehtävistä oli suunnitella ja toteuttaa Alumnien uratarinat-tilaisuus. Mitä se on ja miten tapahtuma oli suunniteltu ja toteutettu?  Tapahtuma järjestetään joka lukukausi uusille Laurean Hyvinkään kampuksen liiketalouden opiskelijoille. Laureasta valmistuneet alumnit kertovat työllistymismahdollisuuksista opiskelun jälkeen, lisäksi kertovat erilaisia opiskeluvinkkejä. Alumnien uratarinat -tilaisuuteen voivat osallistua kaikki halukkaat, mutta juuri uusille opiskelijoille tapahtuma on pakollinen ja suositeltava. 

Palvelumuotoilu, check. -Humana, palvelumuotoilu

Huhhuh, huhhuh ja vielä huhhuh. Täräytettiin Herran vuoden 2022 kevät lähtöasemiin uuden koulupaikan kera. Pakarat penkkiin ja ensimmäistä korkeakoulututkintoa kasaamaan Hyvinkään Laurea-ammattikorkeakoulussa. Nopeasti kuitenkin, kun siinä kerran, ehkä toisenkin, räpäytti silmiään, oltiinkin jo täydessä tohinassa, nimittäin projektitohinassa, eli paperikielellä P2P-opintojen parissa. Toimeksianto kuultiin Humanalta, ja tavoitteena oli saada pöytään asiakaslähtöistä materiaalia palvelumuotoiluun. Ensimmäisenä loogisena kysymyksenä …

Palvelumuotoilu, check. -Humana, palvelumuotoilu Lue lisää »

Palvelumuotoilun avulla parempaa asiakaskokemusta / Humana – Vierailu Niittypolun perhekuntoutusyksikössä

Kävimme projektitiimin kanssa vierailemassa Humanan perhekuntoutusyksikkö Niittypolussa Nummelassa 8.4.2022. Projektitiimille mahdollistettiin tilaisuus päästä tutustumaan perhekuntoutusyksikköön edistääksemme projektia. Projektimme aiheena on palvelumuotoilu koskien perhekuntoutusyksikköä, jota teemme sosiaali- ja hoiva-alan palveluita tuottavalle yhtiölle Humanalle. Perhekuntoutusyksikkö sijaitsee Nummelassa hyvin rauhallisella uudehkolla asuinalueella. Asunnot ovat puisia keltaisia rivitaloasuntoja, jotka ovat erittäin viihtyisiä ja siistejä, sekä sisältä että ulkoa. Pihapiirissä …

Palvelumuotoilun avulla parempaa asiakaskokemusta / Humana – Vierailu Niittypolun perhekuntoutusyksikössä Lue lisää »

Kisan voittajan haastattelu – Elämän vesi

Me saatiin meidän kisalle voittaja. Tässä on hänen haastattelunsa. Toteutimme sen Teams-kokouksena. Vastaukset on merkattu lainausmerkkeihin lukemisen helpottamiseksi. Mikä on nimesi? ”Minna Paananen.” Mitä kautta kuulit kisasta? ”Opiskelen Variassa (Vantaan ammattiopisto) kuvallisen ilmaisun linjalla graafista suunnittelua. Opettaja mainosti meille kisaa, ja koulun ilmoitustaululla oli kisaesite.” Kauanko meni työn tekemiseen? ”Kokonaisuutena meni 10-15 tuntia, varmaan lähempänä …

Kisan voittajan haastattelu – Elämän vesi Lue lisää »

Miksi Woltista maksettiin 7 miljardia?

Suomessa tunnetuin, tai ainakin puhutuin alustatalousyritys on Wolt. Miksi yhdysvaltalainen pörssiyhtiö Doordash maksoi Woltista 7 miljardia euroa, vaikka Wolt on tuottanut tappiota koko olemassaolonsa aikansa? Projektissamme olemme päässeet tutustumaan alustatalouteen selvittämällä eräälle alustatalouden yritykselle erilaisia toimintamalleja. Ennen projektia suurin osa meistä ei ollut kuullutkaan termistä alustatalous. Projektissa ilmeni, että käytämme alustatalousyritysten palveluita oikeastaan joka päivä, …

Miksi Woltista maksettiin 7 miljardia? Lue lisää »

Maailma muuttuu – pysymmekö muutoksen mukana? 

”Kasvetaan yhdessä” -hanke on apuna koronan vaikutuksissa uusimaalaisille pk-yrityksille. Hanke tarjoaa yritysvalmennuksia, joiden avulla yrityksen on helpompi menestyä ja sopeutua koronan muokkaamaan toimintaympäristöön. Projektitiimimme pääsi mukaan selvittämään, mitä yritykset joutuvat kohtaamaan muuttuvissa tilanteissa. Covid-19, Ukrainan sota ja muut yhteiskunnalliset haasteet ja muutokset ovat olleet osa jokaisen arkipäivää viime aikoina. Miten nämä muutokset vaikuttavat yrityksien liiketoimintaan …

Maailma muuttuu – pysymmekö muutoksen mukana?  Lue lisää »

Betesda tutuksi – yhteistyö sujuu

Tammikuussa aloitettiin Betesda-säätiön somemarkkinointi projekti, jonka tavoitteena on lisätä 50- vuotiaan säätiön näkyvyyttä ja tunnettavuutta. Projekti lähti hyvin käyntiin seitsemän uuden opiskelijan voimin. Helmi-maaliskuussa teimme Betesdalle kattavan sosiaalisen median suunnitelman, jonka avulla tavoitettaisiin näkyvyyttä. Suunnitelma on sellainen, että Betesda voi hyödyntää sitä jatkossa projektin päätyttyäkin. Huhtikuussa vierailimme Jokelan palvelukodissa. Vierailumme auttoi ymmärtämään, että millainen paikka …

Betesda tutuksi – yhteistyö sujuu Lue lisää »

Tunnettuuden lisääminen digitaalisin keinoin

Keväällä yhteistyössä Hyvinkään Akateemisten Naisten ry:n kanssa aloitetun projektin tulokset on nyt esitelty yhdistyksen jäsenille ja on aika päättää projekti. Projektitiimi keskittyi ensisijaisesti sosiaalisen median kanavien näkyvyyden laajentamiseen ja visuaalisen ilmeen yhtenäistämiseen, jotta yhdistyksen julkaisuista tulisi huomiota herättäviä ja helposti tunnistettavia. Näkyvimmät muutokset, joita projektitiimi loi ovat yhdistyksen uusi maskotti ja julkaisupohjat, joita voidaan monistaa ja muokata eri …

Tunnettuuden lisääminen digitaalisin keinoin Lue lisää »