Tekniset työvälineet myyntityössä

Hei myyntitykki! Onko työpöytä täynnä muistilappuja? Vietätkö liikaa aikaa matkustaessa? Oletko miettinyt, kuinka säästää aikaa hyödyntämällä teknisiä työvälineitä myyntityössä? Minäpä kerron muutamia vinkkejä omasta kokemuksestani.

Ensimmäinen kontakti

Kirjoititko pitkää sähköpostiviestiä ja huomasit, ettei sähköposti ollutkaan käytössä? Soita! Asian saa vietyä nopeammin maaliin, kysyttyä jatkokysymyksiä ja vastattua asiakkaan esittämiin kysymyksiin heti. Puhelussa on myös helpompi argumentoida ja tukea omia väittämiä.

Asiakastapaaminen 

Matkustitko turhauttavan pitkän matkan asiakkaan luokse vain todetaksesi, ettei asiakkaan tarve ole ajankohtainen? Erilaiset verkkotapaamiset yleistyvät jatkuvasti. Hyödynnä esimerkiksi Skypeä tai Google Meet -alustaa. Näin ollen matka-aikaan ei mene aikaa ja hyödynnettävissäsi on kuitenkin videoyhteys ja näytön jakamisen mahdollisuus. Mikäli asiakas on ostohousut jalassa, voi jatkotapaamisen tarvittaessa sopia asiakkaan luokse.

Tarjouksen lähetys

Älä lähetä tarjousta sähköpostiviestillä ja arvaile, menikö viesti perille. Käytössäsi on useita palveluita, jota kautta tarjouksen saa lähetettyä. Saat aina ilmoituksen, kun asiakas on avannut tarjouksen tai esimerkiksi tallentanut sen tietokoneelle.

Yhteydenpito

Yllä mainitsinkin yhteydenpidon puhelimitse. Soita! Sähköpostiviestejä voi pitää puhelinkeskusteluiden tukena, mutta on tärkeää, että puhelin on ensisijainen yhteydenpitoväline. Ja tietysti tärkeimpänä, muista olla aktiivisesti yhteydessä.

Kaupan klousaus

Käytä sähköistä allekirjoitusta. Sopimuksen kanssa ei tarvitse lähteä asiakkaan luokse tai odotella postin kulkua. Näin saat välittömästi nimet paperiin ja asiakas saa käyttöönsä loistotuotteesi tai palvelusi.

PST! Älä lopeta yhteydenpitoa kaupan klousaukseen! 🙂

Jätä kommentti

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *