Omalle kohdalleni sattui jokunen aika sitten tilanne, jossa jouduin “pelinappulaksi” erään yrityksen maayhtiöiden väliin. Olin tehnyt varauksen toisen maayhtiön kautta, kun josta olin sitten varsinaisesti varausta lunastamassa. Jälkimmäisessä paikassa yritin asiaa hoitaa paikan päällä, ja siellä ollut asiakaspalvelija teki parhaansa, mutta samalla hetkellä torui asiakkaan eli minun kuullen omaa kollegaa. Reaktio oli luultavasti hyvin spontaani, mutta ei erityisen mieleinen minulle asiakkaana, koska olin jo siinä vaiheessa ehtinyt kyseenalaistamaan maayhtiöiden välisen tiedonkulun, ja seuraavaksi sain sitten todistaa yhtiön sisäistä eripuraa.
Poistuin paikalta lievästi tuohtuneena, ja odotukseni olivat, että tulen joutumaan oravanpyörään jossa minua pompotellaan vielä hyvä tovi. Tein alkuperäiseen varauspaikkaan sähköisen reklamaation, ja sieltä sain odotetun vastauksen, että he eivät voi asiaa päättää, mutta tekevät korjauspyynnön siihen paikkaan, jossa olin paikan päällä asioinut. Onnekseni seuraava vastaus oli mieleinen, ja kaikki sujui lopulta hyvin lähtötilanteeseen nähden, mutta kyllä silti jäi hieman ristiriitainen vaikutelma kyseisestä tapauksesta. Nyt tiedän ainakin, että ei parane mitään maksaa etukäteen jatkossa.
Suurin osa Showcasen blogeista on toteutettu osana Laurean opintojaksoja. Koko koulutustarjontaamme voi tutustua nettisivuillamme. Tarjoamme kymmenien tutkintoon johtavien koulutuksien lisäksi myös paljon täydennys- ja erikoistumiskoulutuksia sekä yksittäisiä opintojaksoja avoimen AMK:n kautta!