Tervetuloa blogipostaukseen, joka käsittelee projektiamme asiakasymmärryksen syventämisen parissa. Täällä ruudun takana postausta kirjoittelee Anna-Kaisa, ensimmäisen vuoden tradenomiopiskelija ja projektimme toinen viestintävastaavista.
Projektitiimimme jäsenet koostuvat kahdeksasta Hyvinkään Laurean oikeustradenomiopiskelijasta. Projekti on meille kaikille opiskeluidemme toinen projekti ja opintomme olemme aloittaneet syksyllä 2023. Tammikuun alussa 2024 aloitimme tämän yhteistyöprojektin Kolster Oy Ab:n kanssa. Projektimme tavoitteena on toimeksiantajayrityksen asiakasymmärryksen syventäminen.
Ensimmäisessä projektiryhmän tapaamisessa Hyvinkään kampuksella talvisena tiistaiaamuna tutustuimme tiimiläisiimme ja kartoitimme minkä roolin kukakin haluaisi projektissa ottaa. Projektitiimissämme on kaksi projektipäällikköä, kaksi sihteeriä, kaksi viestintävastaavaa ja kaksi hyvinvointivastaavaa. Päivä jatkui toimeksiantajayrityksen Kolsterin edustajan etätapaamisella, jossa saimme projektin toimeksiannon ja tietoa yrityksestä.
Kolster Oy Ab on yksi Euroopan kokeneimmista immateriaalioikeuksiin ja lakipalveluihin erikoistuneista asiantuntijayrityksistä. Kolster Oy tarjoaa kaikki IPR- ja lakipalvelut erilaisten keksintöjen, muotoilun, sekä brändien suojaamiseksi. http://www.kolster.fi
Projektin pyörähdettyä kunnolla vauhtiin aloitimme asiakasymmärryksen syventämisen haastattelemalla Kolsterin omia asiakasvastaavia. Teimme yhdessä projektitiimin kanssa haastatteluja varten kysymykset, jonka jälkeen jaoimme projektitiimin kahden hengen haastattelutiimeihin. Jokainen tiimi hoiti itsenäisesti haastattelujen sopimisen asiakasvastaavien kanssa sähköpostitse ja haastatteli kaksi n.45min kestänyttä Teams-haastattelua. Haastattelujen jälkeen tiimit litteroivat haastatteluvastaukset, joista kokosimme ne yhdessä PowerPoint esitykseksi. Haastattelujen tulokset esittelimme Kolsterin johtoryhmälle Teams-palaverissa. Haastattelut olivat erittäin antoisia ja saimme niiden avulla tärkeää syventävää tietoa asiakkuuksista.
Johtoryhmän tapaamisen jälkeen saimme toimeksiannon jatkaa asiakastyytyväisyyskyselyllä, jonka yritys voi itse lähettää asiakkailleen. Kyselyn teko sujui hienosti ja hyödynsimme samoja kysymyksiä kuin haastatteluissa, hieman eri twistillä toki. Tällä hetkellä odotamme, että saame kyselyn tulokset käsiimme ja sitten innolla pääsemme niitä analysoimaan. 😊
Tämä oli projektimme ensimmäinen blogipostaus ja seuraavassa postauksessa pääsette lukemaan enemmän projektista.
Mukavaa ja aurinkoista kevättä!
Kirjoittanut Anna-Kaisa
Kuvat:
Suurin osa Showcasen blogeista on toteutettu osana Laurean opintojaksoja. Koko koulutustarjontaamme voi tutustua nettisivuillamme. Tarjoamme kymmenien tutkintoon johtavien koulutuksien lisäksi myös paljon täydennys- ja erikoistumiskoulutuksia sekä yksittäisiä opintojaksoja avoimen AMK:n kautta!