Miten tavoittaa asiakkaat sosiaalisessa mediassa?

Siellä on kaikki ja siellä yrityksenkin kannattaa olla. mutta miten tavoittaa asiakkaat sosiaalisessa mediassa?

Ensinnäkin seuraa ja osallistu alasi keskusteluihin. Käytä aikaa löytää laajemmista piireistä asiakkaita. Seuraa aktiivisesti sosiaalisen median avainsanoja ja hashtageja, jotka osuvat tarjoamaasi. Googleta säännöllisesti nimesi ja yrityksesi nimi; kilpailijoiden yritysnimet; avainsanat, jotka liittyvät yleisiin ongelmiin kohdemarkkinoillasi; “suositus + alan avainsana” jne.

Osallistu keskusteluihin auttavalla sanomalla. Älä pohdi tai ehdota itsesi poissulkevaa, äläkä koskaan kritisoi kilpailijoita.

Ihmiset haluavat ostaa niiltä, ​​jotka he tuntevat ja joihin he luottavat. Ja yksi tapa tulla tunnetuksi on luoda sosiaalisen median ryhmiä ja osallistua niihin aktiivisesti.

Ulkopuolisten suositus on myyvämpi kuin omakehu. Ryhdy toimiin kannustaaksesi tyytyväisiä asiakkaita tarjoamaan henkilökohtaisia ​​suosituksia ja suosituksia. Voit tarjota kannustimia asiakkaille, jotka mainostavat yritystäsi tai tuotteitasi sosiaalisessa mediassa.

Lisää liikennettä sosiaalisen median alustoillasi kilpailuilla, mutta muista suunnitella se markkinoinnin näkökulmasta. Suosi kilpailua, joka sitouttaa seuraamaan sivustoa tai kommentoimaan alaasi.

Panosta sisältömarkkinointiin se maksaa vähemmän kuin perinteinen markkinointi, mutta on tuottaa nykypäivänä enemmän liidejä. Blogin pitäminen on oiva tapa huomioida asiakkaat tarjoamalla lisää tarkentavaa sisältöä.

Vastaa AINA ja nopeasti sosiaalisessa mediassa saamaasi palautteeseen. Positiivinen käyttäytyminen sosiaalisessa mediassa lisää asiakassuosituksia. Negatiivistäkään palautetta ei kannata pelätä, vaan senkin hoitaminen kunnioittavasti ja asiallisesti vain lisää luottamusta yritykseesi.

Jos et ole vielä kerännyt suurta seuraajajoukkoa, kannattaa investointi mainontaan, jolla lisäät yritykselliesi katselukertoja, klikkauksia ja sitoutumista. Paras tapa on, jos pystyt mainostamaan asiakkaalle ilmaista tarjousta, kuten e-opasta tai suojattua sisältöä. Pystyt hyödyntämään näin saatuja uusia tilaajia myöhemmin tulevaisuudessa.

Esittele itsesi ja persoonasi sosiaalisessa mediassa. Mitä enemmän seuraajasi näkevät sinut todellisena ihmisenä, sitä enemmän he luottavat sinuun ja yritykseesi takanasi.

Suoraan sanoen, virtaavaan uusien asiakkaiden hankintaan, jaa anteliaasti tietämystäsi ja asiantuntijuuttasi, bloggaa ja esitä näkemyksiäsi sosiaalisessa mediassa julkisesti.. Katso, ettet ole vain olemassa olevien asiakkaiden saavutettavissa vaan, että myös kaikilla uusilla on mahdollisuus löytää sinut ja oppia tuntemaan.

Lähde: https://www.forbes.com/sites/johnrampton/2017/02/27/10-effective-strategies-to-leverage-social-media-for-new-customers/?sh=3b2a72e311f5

Kommentoi