Hitsausta vaille valmis

Kirjoitimme viimeksi siitä, kuinka projektimme yrityksen tunnettavuuden ja markkinointiviestinnän kehittäminen B2B-asiakkaille on alkanut. Toimeksiantajamme Elektrorakenne Oy on automaatioon ja hitsaukseen erikoistunut täyden palvelun konepaja. Tätä kirjoittaessa on vielä jäljellä pari päivää ennen tulosten esittelyä ja vielä riittää vähän hiomista. Kylläpä aika on kulunut nopeasti projektin parissa. Meillä on ollut todella mielenkiintoinen projekti ja olemme osanneet tiimin kanssa puhaltaa yhteen hiileen saadaksemme mahdollisimman laadukas markkinointiviestintäsuunnitelma toimeksiantajalle.

Viime blogikirjoituksessa kerroimme, että olimme jatkamassa asiakaskyselyiden analysointia ja markkinointiviestintäsuunnitelman tekemistä. Puolet tiimistä keskittyi kyselyiden analysoimiseen ja puolet markkinointiviestintäsuunnitelman tekemiseen. Pidimme kuitenkin toisemme hyvin ajan tasalla siitä, mitä olemme tehneet ja missä mennään. Kaikille jaettiin oma osuus projektin loppuraportista, jota viimeistellään vielä. Kun olemme saaneet viimeistelyt tehtyä, keskitymme esityksen luomiseen projektiseminaaria varten.

Kyselytutkimuksen analysointi oli mielenkiintoista, mutta vei paljon enemmän aikaa, mitä olimme kuvitelleet. Analysointi vaati tarkkaa keskittymistä ja osaamista yhdistääkseen pieniä palasia. Vastausmäärien tavoitteet eivät täyttyneet, mutta saimme kuitenkin tarpeeksi vastauksia, jotka auttoivat meitä projektissa eteenpäin. Yhteenvedossa saimme paljon tietoa yrityksen vahvuuksista ja kehityskohteista, joita pystymme hyödyntämään luomassamme markkinointiviestintäsuunnitelmassa.

Tiimimme tekemässä markkinointiviestintäsuunnitelmassa oli määritelty tavoitteet, kohderyhmät, aikataulu, budjetointi ja mittarit. Tässä suunnitelmassa oli keskitytty erityisesti sosiaalisen median kanaviin, joiden kautta voisi löytyä potentiaalisia asiakkaita sekä hakukoneoptimointiin, jonka avulla Elektrorakenne Oy:n verkkosivustolle saataisiin lisää kävijöitä. Teimme myös somekalenterin ja vuosikellon, johon oli sisällytetty sopivia aiheita sosiaalisen median kanavien päivittämiseen, tarkoituksena helpottaa kokonaisuuksien hallintaa.

Projektin tulosten esittely on siis parin päivän päästä ja odotamme innolla, mitä toimeksiantajamme Elektrorakenne Oy on mieltä meidän työpanoksestamme projektissa sekä markkinointiviestintäsuunnitelmasta, jonka olemme saaneet aikaiseksi yrityksen tunnettavuuden ja markkinointiviestinnän kehittämiseksi B2B asiakkaille.

Mielenkiintoinen kysymys onkin: Olemmekohan ansainneet pullakahvit hyvästä toteutuksesta vai nakerretaanko pelkästään hapankorppuja. No tämä selviää kohtapuolin. Uskomme, että tekemästämme suunnitelmasta on paljon hyötyä toimeksiantajalle tulevaisuudessa.

Rentouttavaa kesää kaikille ja muistakaa nauttia lomasta, jos sellaista ehtii pitämään! 😊

Suurin osa Showcasen blogeista on toteutettu osana Laurean opintojaksoja. Koko koulutustarjontaamme voi tutustua nettisivuillamme. Tarjoamme kymmenien tutkintoon johtavien koulutuksien lisäksi myös paljon täydennys- ja erikoistumiskoulutuksia sekä yksittäisiä opintojaksoja avoimen AMK:n kautta!

Kommentoi