Jos ei loppusuoralla, niin ainakin viimeisessä kaarteessa kohti digimarkkinoinnin tulevaisuutta

Syksy on edennyt alkutalveksi ja sateetkin vähitellen muuttumassa kirpeiksi alkutalven pakkaspäiviksi. Ennen kuin talvesta kuitenkaan enempää päästään nauttimaan ollaan Omnian Digimarkkinoinnin ja viestinnän mahdollisuudet ja hyvät käytänteet-projektissa edetty väliarvioinneista jo loppusuoralle. Väliarviointia varten ryhmä sai aikaan todella hyvää tietoperustamateriaalia ja sitä kautta oppia ja vahvistusta projektin kanssa etenemiseen. Saimme tukea ajatukselle, että olimme alun perinkin oikeilla jäljillä kilpailija-analyysien kanssa ja lisää tietoa, miten edetä tämän hankitun datan kanssa. Tässä vaiheessa, kun tätä blogia kirjoitan, olemme jo saaneet toisetkin tietoperustat kirjoitettua entisestään vahvistamaan ajatuksiamme. Olemme saaneet tuotettua paljon hyvää tietoa eri sosiaalisen median kanavista ja niiden hyödyntämisestä ja toteuttaneet erittäin hyvin onnistuneen kyselyn Omnian opiskelijoille.

Tämä kysely olikin mielenkiintoinen prosessi, josta varmasti kaikki osallistujat oppivat paljon. Sen tekeminen toimeksiantajan oppilaille, eikä omille kanssaopiskelijoille, onkin erilaista ja kysymysten asettelu on suunniteltava hyvin. Vaikka onnistuimmekin tässä kiitettävästi, huomasimme heti vastauksien alkaessa vyörymään, että jotain olisi voinut muotoilla eri tavalla tai jopa lisätä. Oppimassahan täällä toisaalta ollaan, joten tämäkin on otettava oppimiskokemuksena. 

Nyt tämä kaikki saatu analyysitieto ja kyselytieto hyppysissämme saamme varmasti tuotettua Omnialle oivan suunnitelman erilaisten digikanavien käyttämiseen. Tuloksia pääsemme ylpeinä esittelemään vielä toimeksiantajalle. Onneksi tiimissämme on roolijako toiminut hyvin, ja sen lisäksi kaikkien omat vahvuudet päässeet hyvin esille, joten seminaarin mahdollista esiintyjääkään ei tarvitse kauaa miettiä. 

Hyvää loppuvuotta kaikille ja raikasta talven sekä joulun odotusta! 

Kommentoi