Palveluelämysten kehittäminen

BarLaurean kokeellista tuotekehitystä: Natuviiniä kotimaisista rypäleistä

BarLaureassa tehtiin oma viini kotimaisista viinirypäleistä. Lue koko tarina! BarLaurean perustoiminnan lisäksi teemme omassa “livinglabissammme” myös paljon erilaista tuotekehitystä. Osa on projekteja, joita kehitämme yhdessä mainioiden avainkumppaneidenmme kanssa, osan taas teemme siksi koska haluamme kokeilla asioita. Tämän seuraavan kokeilun teimme pelkästä uteliaisuudesta!

BarLaurean kokeellista tuotekehitystä: Natuviiniä kotimaisista rypäleistä Read More »

OPS-työskentely jatkui… Unelmien parissa

Toinen kehitysiltapäivämme alkoi ajatuksia herättelevällä vierailulla, meillä oli ilo ja kunnia saada koulutuksen, ajattelun ja elämysten puolestapuhuja sekä kehittäjä, kirjailija Saku Tuominen vieraaksemme. Terävä inspiraatiopuheenvuoro toi esiin monia näkökulmia, jotka herättivät mullistamaan ajatteluamme. Miten kehitymme, miten kehitämme, mitä epävarmuus mahdollistaa… Aiheita, joiden parissa olemme uutta luomassa. Jos et ole lukenut ensimmäistä kehitystyötämme koskevaa blogia, löydät

OPS-työskentely jatkui… Unelmien parissa Read More »

Restonomikoulutuksen opetussuunnitelman kehitystyö, osa 1

Syksyinen maanantai-iltapäivä toi yhteen (virtuaalisesti, luonnollisesti) Palveuelämystiimin, joka Leppävaaran kampuksella kouluttaa tulevaisuuden palveluelämysten kehittäjiä. Alkaneen lukuvuoden aikana työn ohella tiimillä on tärkeä tehtävä – suomenkielisen opetussuunnitelman uudistaminen. Tunnelin päässä siintää maaliskuu 2022, jolloin opetussuunnitelman tulee olla valmiinaa. Ensimmäiset opiskelijat aloittavat uuden opetussuunnitelman mukaiset opinnot tammikuussa 2023. Nyt tehtävä työ koskettaa kaikkia suomenkielisissä restonomiohjelmissa opiskelevia opiskelijoita,

Restonomikoulutuksen opetussuunnitelman kehitystyö, osa 1 Read More »

Laatu kampuksen arjessa – Miten pandemia vaikutti restonomiopintoihin?

Laurea-ammattikorkeakoulun restonomikoulutus on aina ollut hyvin työelämälähtöistä ja siihen on olennaisena osana kuulunut käytännönläheinen ohjaaminen, jolla varmistetaan alalla tarvittavan tiedon sekä osaamisen integrointi valmistumisen jälkeiseen työelämään. Tätä pystytään toteuttamaan niin opintojaksoilla kuin erilaisten yhteistyökumppaniprojektien kautta. Opetuksessa pyritään siihen, että teoreettisen tietopohjan lisäksi restonomiopiskelija saa oikean kuvan käytännön työympäristöistä. Restonomiopiskelijalla on paremmat mahdollisuudet valmistumisen jälkeen työllistyä,

Laatu kampuksen arjessa – Miten pandemia vaikutti restonomiopintoihin? Read More »