Hyvinkään Laurea-ammattikorkeakoulun opiskelijoista koostuva projektitiimimme on päässyt aloittamaan syksyn opintonsa yhteistyössä Niko Laurilan kanssa. Meidän seitsemän hengen tiimimme koostuu neljästä uudesta opiskelijasta sekä kolmesta vanhemmasta opiskelijasta.
Toimeksiannoksemme tuli jatkaa viime keväänä alkanutta yhteistyötä, jossa tarkoituksena on kasvattaa brändin tunnettuutta, sekä lisätä asiakaskunnan määrää kivijalkaliikkeessä, verkkokaupassa, sekä sosiaalisen median eri kanavissa. Projektin aikana toteutimme markkinointia eri kanavissa, sekä suunnittelimme liiketoimintaa tukevia toimenpiteitä. Keskityimme myös tuoteideoiden kehittämiseen ja joulumyynnin kasvattamiseen.
Syksyn alussa projektitiimimme toteutti ensimmäiseksi benchmarkingin vastaavista yrityksistä sekä nykyisille asiakkaille että prospekteille suunnatun asiakaskartoituskyselyn, jota jaettiin toimeksiantajan sosiaalisen median kanavissa. Kyselyyn vastaajia oli yhteensä 137 ja vastaajien kesken arvottiin tuotepaketti. Kyselyn agendana oli selvittää mahdollisimman pätevästi toimeksiantajan kohderyhmä, nykyisten asiakkaiden ja prospektien mielipide sekä toiveet nykytilasta että kehityskohdista. Analysoimme kyselystä saadun datan, jonka pohjalta raportoimme tulokset ja toteutimme liiketoiminnan kehittämispolun konkreettisin jatkotoimenpitein toimeksiantajalle.
Loimme yhteistyökumppanille kustomoidun markkinointikalenterin ja -vuosikellon, jotka tukevat yrityksen markkinointistrategiaa. Lisäksi olemme syksyn aikana julkaisseet aktiivisesti kivijalkamyymälän Instagram-tilillä ajankohtaista sisältöä suunnittelemamme markkinointikalenterin pohjalta.
Niko Laurila on perustanut yrityksensä Niko Laurila Photographyn vuonna 2015 ja sen kotipaikkana toimii Porvoo. Yritystoiminta lähti alkujaan liikkeelle harrastuksesta, josta myöhemmin kehittyi ammatti, joka työllistää nykyään täysipäiväisesti. Yrityksen toiminta keskittyi alkuun pääsääntöisesti ilmakuvaamiseen, mutta laajeni myöhemmin kattamaan monia eri kuvauspalveluita. Laurilan palveluihin kuuluu laajasti kuvauspalveluita, mutta myöskin erilaisia luonto-, kaupunki- ja Porvoo-aiheisia tuotteita, joita myydään verkossa, sekä huhtikuussa 2021 avatussa kivijalkamyymälässä Porvoon Jokikadulla.
Projekti on ollut erittäin antoisa ja olemme oppineet paljon markkinoinnista! Hauskaa loppuvuotta ja tsemppiä kevääseen toivottavat: Jemina Kisonen, Sofia Roikonen, Anni Rasilainen, Kiia Knuutila, Pinja Nikula, Laura Grönberg ja Simo Valtavaara.
Suurin osa Showcasen blogeista on toteutettu osana Laurean opintojaksoja. Koko koulutustarjontaamme voi tutustua nettisivuillamme. Tarjoamme kymmenien tutkintoon johtavien koulutuksien lisäksi myös paljon täydennys- ja erikoistumiskoulutuksia sekä yksittäisiä opintojaksoja avoimen AMK:n kautta!