Betesda tutuksi – yhteistyö sujuu

Tammikuussa aloitettiin Betesda-säätiön somemarkkinointi projekti, jonka tavoitteena on lisätä 50- vuotiaan säätiön näkyvyyttä ja tunnettavuutta. Projekti lähti hyvin käyntiin seitsemän uuden opiskelijan voimin. Helmi-maaliskuussa teimme Betesdalle kattavan sosiaalisen median suunnitelman, jonka avulla tavoitettaisiin näkyvyyttä. Suunnitelma on sellainen, että Betesda voi hyödyntää sitä jatkossa projektin päätyttyäkin.

Huhtikuussa vierailimme Jokelan palvelukodissa. Vierailumme auttoi ymmärtämään, että millainen paikka palvelukoti todella on ja millaisia asukkaita siellä asustaa. Saimme keskustella asukkaiden ja työntekijöiden kanssa ja näimme, että millaista arkea he elävät. Palvelukodin ympäristö oli todellakin niin kaunis, kun meille kuvailtiin.

Somesuunnitelman lisäksi suunnittelimme somekampanjan, joka toteutettiin Facebookin ja Instagramin kautta. Kampanja eteni teemaviikoin ja pääsimme kertomaan Betesdan pitkästä historiasta, Jokelan kauniista ympäristöstä sekä asukkaiden ja työntekijöiden arjesta. Myös kissat Mikko ja Välkky pääsivät mukaan esiintymään julkaisuissa.

Nyt projekti on jo loppusuoralla ja kolmen viikon somekampanjan viimeiset julkaisut tehty. Projekti on varmasti opettanut koko tiimille paljon ja tehnyt myös tämän Laurean projektioppimismallin tutummaksi.

Käy vilkaisemassa, että millaista työnjälkeä saimme aikaan! -> Facebook: Betesda-säätiö, Instagram: betesdasaatio

Kirjoittanut: Ira Jormalainen

Kommentoi