Blogiarkisto

Blogiarkistoon on koottu ne blogit, joihin kirjoittaminen on päättynyt

Kiusaaminen

Moni tunnistaa kiusaamisen, kun kyseessä on lapset, mutta entä aikuiset? Fiksut ihmiset, joiden tulisi paremmin ymmärtää toisiaan parisuhteessa kuin työpaikoillakin. Kiusaaminen on subjektiivista ja aina ei voida tietää mitä kukin kokee kiusaamiseksi. Parisuhteessa taas kiusaaminen on usein tarkoituksen mukaista ja pariskunta tuntee toisensa hyvin ja tietää mistä naruista vedellä.

Kiusaaminen Read More »

Mikä ihmeen yrityskulttuuri?

Yrityskulttuuri on kiinnostava ilmiö. Mistä puhutaan, kun puhutaan yrityskulttuurista? Miksi yrityksen kulttuuriin on ylipäänsä syytä kiinnittää huomiota? Jos asiasta kysytään yrityksen työntekijöiltä, saadaan usein kuulla vastaukseksi epämääräistä mutinaa. Samanlaista kiemurtelua ja empimistä voidaan nähdä johtajien ja esimiesten taholta. ”Se on tämä meidän yrityskulttuuri, joka torppaa kaikki hyvät muutosyritykset”.

Mikä ihmeen yrityskulttuuri? Read More »

Laurea otti rohkean askeleen ja teki ennätystuloksen Monacossa

Olen keskittynyt monta vuotta luksusteollisuuteen, koska se on erittäin kiehtova ala ja olen kirjoittanut teemasta kaksi kirjaa Luksus – Kuinka luodaan kiehtova luksusbrändi? (2015) ja Social Selling Luxury – Increase Sales By Engaging In The Digital World (2016). Samaan aikaan olen ollut neuvomassa muoti- ja luksusalan ammattilaisia ja yrittäjiä. Perustanut luksusbrändejä. Sekä harjoittanut markkinointia ja

Laurea otti rohkean askeleen ja teki ennätystuloksen Monacossa Read More »

Alumnin arjessa -blogisarja käynnistyy

Alumnin arjessa –blogissa meiltä valmistuneet kertovat tarinoita opiskeluista, työurastaan ja omista kokemuksistaan yhteistyöstä Laurean kanssa. Laureasta on vuosien varrella valmistunut jo yli 26 000 opiskelijaa ja joka vuosi meiltä valmistuu yli 1 500 uutta opiskelijaa osaksi tätä laajaa ammattilaisten yhteisöä.

Alumnin arjessa -blogisarja käynnistyy Read More »

Tyytyväisiä asiakkaita vai pelkkää hyödyntämätöntä dataa?

Kaupan alan murroksesta puhuttaessa nousee useimmiten esille seuraavat seikat; digitalisaatio ja asiakasdatan hyödyntämisen tärkeys. Lopulta kuitenkin jokaisen kaupan alan yrityksen päätavoitteena on saada asiakas tuntemaan itsensä tyytyväiseksi. Tyytyväinen asiakas suosittelee mielellään tuotetta tai palvelua muille ja todennäköisemmin ostaa tai käyttää sitä myös uudestaan itsekin. Yritysten on nykypäivänä tiedettävä, mitä niistä ajatellaan.

Tyytyväisiä asiakkaita vai pelkkää hyödyntämätöntä dataa? Read More »