Tehosta viestintääsi

Kohtaaminen ja asiakastyö

Asiakastyössä ammattimainen kohtaaminen on kaiken a ja o. Aidolla ja arvostavalla kohtaamisella luodaan luottamusta asiakkaan ja työntekijän välille. Luottamuksen syntyminen on onnistuneen vuorovaikutuksen tulos ja sillä on suuri merkitys kohtaamisen kannalta. Tässä postauksessa kerron hyvän kohtaamisen ominaisuuksista asiakastyössä.

Kohtaaminen ja asiakastyö Read More »

Vuorovaikutuksen ABC

Vuorovaikutustaidot ovat tärkeitä taitoja jokapäiväisessä kanssakäymisessä muiden ihmisten kanssa. Hyvä vuorovaikuttaja osaa olla aidosti läsnä tilanteessa, kertoa omia ajatuksiaan ääneen, kuunnella toista ja osoittaa kiinnostustaan puhujalle. Tässä postauksessa käyn läpi onnistuneen vuorovaikutuksen ominaisuuksia kolmen eri osa-alueen kautta.

Vuorovaikutuksen ABC Read More »

Läsnäolo – Lääke parempiin kokouksiin

Kokoukset voivat maistua toisinaan pakkopullalta. Ajatukset harhailevat, ryhmän sisällä syntyy kokoukseen liittymättömiä keskusteluja eikä aiheessa tahdota pysyä. Etäkokouksissa on helppoa eristäytyä lämpimän viltin alle aamutuimaan alkavissa ja vuorovaikutuksen puutteella maustetuissa ”keskustelutuokioissa”.

Läsnäolo – Lääke parempiin kokouksiin Read More »

Organisaation maine sosiaalisen median tuomaroimana

Selatessani Instagramin toinen toistaan kulinaristisempien ruokapostausten ja Mariaanien hautaakin syvempien mietelauseiden keskeltä puhelimen näyttöni täyttää lähes poikkeuksetta jonkin organisaation ehdotettu postaus. Ne ovat yleensä mainoksia, kannanottoja tai muita ilmoitusluontoisia asioita, joita yhdistää tavoite parantaa organisaation näkyvyyttä sekä mainetta.

Organisaation maine sosiaalisen median tuomaroimana Read More »

Henkilöbrändäys – työelämän hiekkalaatikko

Suomalaisilla on usein ajatus, ettei itseään saa nostaa liikaa esille. Sinua pidetään itsekkäänä, tylynä, huomion kipeänä… Fakta kuitenkin on, ettei nykypäivänä enää kukaan tule hakemaan sinua siihen unelmatyöhön kotoa, ihan kuten ei lapsenakaan kukaan hakenut sinua jatkuvasti kotoa sisältä leikkimään. Piti osoittaa oma kiinnostus kavereiden leikkejä kohtaan, olla aktiivinen ja kiinnostunut muista. Miksei sitten enää

Henkilöbrändäys – työelämän hiekkalaatikko Read More »

Asiakastyö – työmaailman baletti

Asiakastyö on monelle se työ, josta oma ura lähtee liikkeelle. Tätä työtä voi tehdä monellakin eri tavalla ja sitä esiintyy monella eri toimialalla. Yksi asia kuitenkin on varmasti tavoista ja toimialasta riippumattomia ja se on aitous sekä välittäminen. Asiakastyöstä saatua oppia voit käyttää siis ihan missä tahansa, eikä sen tuoma oppi jätä koskaan ketään pulaan.

Asiakastyö – työmaailman baletti Read More »

Vahingot minimoidaan harjoittelemalla kriisiviestintää etukäteen

Paloiko tuotantorakennus tai aiheuttiko pandemia raaka-ainepulan?  Kriisi tulee aina yllätyksenä ja on usein omanlaatuinen. Vahinkojen minimoimiseksi organisaatiolla tulee olla toimiva kriisiviestintäsuunnitelma ja sitä pitää harjoitella etukäteen.

Vahingot minimoidaan harjoittelemalla kriisiviestintää etukäteen Read More »

Henkilöbrändäys

Henkilöbrändäys osana oman uran kehittämistä

Oman uran kehittämisen kannalta henkilöbrändäys on noussut merkittävään asemaan. Se antaa työnantajalle ja rekrytoijalle lisätietoa luonteestasi sekä millainen työntekijä olet. Henkilöbrändäys on hallitun mielikuvan luomista itsestä. Meillä jokaisella on olemassa henkilöbrändi, sillä ympärilläsi olevilla ihmisillä on sinusta jonkinlainen mielipide. Merkillepantavaa on, että positiivinen henkilöbrändi tuo lisää uramahdollisuuksia.

Henkilöbrändäys osana oman uran kehittämistä Read More »