Tehosta viestintääsi

Organisaation sisäisen viestinnän kehittäminen

Vielä muutama vuosikymmen sitten viestintää oli organisaatioissa sen verran, mitä johto näki tarpeelliseksi henkilöstölle kertoa. Asioista kerrottiin ehkä suppeasti tai ei välttämättä ollenkaan, jos siltä tuntui. Eikä enempää oikein osattu henkilöstön toimesta vaatiakaan tai siihen ei ollut mahdollisuuksia. Ennen digitaalista aikakautta viestit kulkivat paperimuodossa eikä vuorovaikutus kuulunut repertuaariin tai näytellyt ainakaan mitenkään isoa roolia.

Organisaation sisäisen viestinnän kehittäminen Read More »

Sosiaalialalta mallia asiakaskohtaamiseen

Sosiaalialalla asiakkaan aito kohtaaminen on hyvän asiakassuhteen alku. Jokainen asiakas on tarpeineen yksilöllinen, eikä kahta samanlaista asiakaskohtaamista ole. Ei ole lainkaan liioiteltua sanoa, että sosiaalialan työntekijän on tultava erilaisten ihmisten kanssa toimeen. Hyvä työntekijän ja asiakkaan välinen asiakassuhde on luottamuksellinen, aito ja läsnä oleva. Siihen tulee panostaa.

Sosiaalialalta mallia asiakaskohtaamiseen Read More »

Asiakaskokemus – Asioidako uudelleen vai eikö? Kas siinäpä kysymys

”Ei meillä ole aikaa soitella varaosien perään, kun rakennamme parasta aikaa toista toimipistettä Turkuun ja messuosastoa ensi viikonlopun messuille!” Näin huutaa meille caravan-liikkeen omistaja toiselta puolelta hallia, kun olemme mieheni kanssa kysymässä tiskillä olevalta asiakaspalvelijalta, koska 1,2 metriä pitkä tiivistenauha saapuu, jonka olemme tilanneet lähes neljä viikkoa sitten.

Asiakaskokemus – Asioidako uudelleen vai eikö? Kas siinäpä kysymys Read More »