VUOROVAIKUTUKSEN KAHDET (TAI USEAMMAT) KASVOT

Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, kuinka paljon eleet ja ilmeet vaikuttavat vuorovaikutukseesi? On tutkittu, että vain noin 35-40 prosenttia vuorovaikutuksesta on sanallista vuorovaikutusta eli niitä sanoja ja lauseita, joita kerrot ja joita puhut. Sanalliseen vuorovaikutukseen vaikuttaa valittujen sanojen lisäksi äänensävyt ja äänenpainot, joilla on suuri merkitys viestin perillemenossa. Suurin osa vuorovaikutuksesta on sanatonta vuorovaikutusta. Se tarkoittaa ilmeistä, eleistä ja kehonkielestä syntyvää viestiä. Sanaton vuorovaikutus on usein tiedostamatonta, mutta sitä ei missään nimessä kannata sellaiseksi jättää. Kun kiinnität huomiota omiin vuorovaikutustapoihisi, voit myös saada haluamasi viestin välitettyä paremmin ja siten, kuten sen haluat saada perille.

Lue lisää VUOROVAIKUTUKSEN KAHDET (TAI USEAMMAT) KASVOT

Asiakaskokemus – Asioidako uudelleen vai eikö? Kas siinäpä kysymys

”Ei meillä ole aikaa soitella varaosien perään, kun rakennamme parasta aikaa toista toimipistettä Turkuun ja messuosastoa ensi viikonlopun messuille!” Näin huutaa meille caravan-liikkeen omistaja toiselta puolelta hallia, kun olemme mieheni kanssa kysymässä tiskillä olevalta asiakaspalvelijalta, koska 1,2 metriä pitkä tiivistenauha saapuu, jonka olemme tilanneet lähes neljä viikkoa sitten.

Lue lisää Asiakaskokemus – Asioidako uudelleen vai eikö? Kas siinäpä kysymys

7 keinoa tehostaa virtuaalikokouksia

Yli vuosi etätöihin siirtymisen jälkeen ovat virtuaalikokoukset jo useampien arkipäivää. Mutta ovatko virtuaalikokoukset tehokkaita? Saadaanko niissä oikeasti päätöksiä aikaan? Tässä 7 vinkkiä tehokkaampaan virtuaalikokoukseen, olepa hyvä:

Lue lisää 7 keinoa tehostaa virtuaalikokouksia

Kirjoittaminen oppimisen apuna

Kirjoittaminen ja ajatteleminen ovat elämässäni aina kulkeneet käsi
kädessä. Kun minun on pitänyt jäsentää ajatuksiani jostain vaikeasta
aiheesta, olen kirjoittanut. Kirjoittaminen on myös auttanut oppimisessa.

Lue lisää Kirjoittaminen oppimisen apuna

Kiitos, riittää jo!

Uuvun välillä seuraamaan uutisia, vaikka ne olisivat täynnä tärkeää
informaatiota. En jaksa välittää maailman hädästä enkä kiinnostua
julkkiksten aamupaloista. Informaatioähkystä kärsii moni muukin. Se myös vaikeuttaa viestinnän ammattilaisten työtä.

Lue lisää Kiitos, riittää jo!

Tyytyväisestä asiakkaasta kanta-asiakkaaksi

Mitä eroa on tyytyväisellä asiakkaalla ja kanta-asiakkaalla? Ei välttämättä päällisin puolin paljoa, mutta yrityksen liikevaihdon kannalta ero voi olla merkittävän suuri.

Lue lisää Tyytyväisestä asiakkaasta kanta-asiakkaaksi

Kriisin kestäminen arjessa

Aloitetaan sillä, että mitä tarkoitetaan kriisillä. Tässä tekstissä se tarkoittaa niitä negatiivisia asioita, mitkä eivät kuulu normaaliin arkeen. Tarkoituksenani on kirjoittaa niistä niin pieninä kuin suurina ongelmina sekä käydä läpi sen, miten niihin voi tottua ja miten niissä pärjää.

Lue lisää Kriisin kestäminen arjessa

Etätöiden mestariksi

Etätyöskentely kasvattaa jatkuvasti suosiotaan. Se mahdollistaa joustavan työn ja vapaa-ajan yhteensovittamisen, kun töitä voidaan tehdä kotoa käsin, eikä matka-aikaan kulu aikaa. Se myös useimmissa tapauksissa antaa paremman työrauhan, kuin esimerkiksi avokonttorissa työskentely. Etätyöskentelyssä korostuu itsensä johtamisen taidot ja tässä seitsemän kohdan lista, kuinka itse olen maksimoinut onnistumiseni etätöiden mestariksi.

Lue lisää Etätöiden mestariksi