Projektiblogit

Vastuullisuusviestinnän vaikutus yrityksen brändiin – mikä houkuttelee asiakkaita ja ajatuksia menevästä projektista

Tämän kuluvan syksyn 2025 aikana olemme päässeet tekemään asiakaslähtöisen liiketoiminnan kehittämisen projektin meidän seitsemän hengen projektiryhmässämme. Meidän asiakasyrityksemme oli Hoivatilat Oyj, joka on kiinteistöjen vuokraaja ja samalla hyvinvoinnin edistäjä. He toivoivat meiltä vastuullisuusviestintäsuunnitelman heille käytettäväksi, minkä kautta pääsimme tutustumaan vastuullisuuden käsitteeseen tarkemmin.   Projektin aikana teimme paljon tiedonhankintaa, analyyseja ja tutustumista, jonka jälkeen saimme rakennettua paloittain sellaisen suunnitelman, josta asiakas hyötyisi. Huomasimme myös, kuinka paljon […]

Vastuullisuusviestinnän vaikutus yrityksen brändiin – mikä houkuttelee asiakkaita ja ajatuksia menevästä projektista Read More »

Kuinka autoimme jalkauttamaan viherpesudirektiivin yrityksen markkinointiin osana markkinointiosaamisen projektia

Vastuullisuus ei ole enää vain trendi, se on velvollisuus. Yritysten on pystyttävä näyttämään, että heidän viestintänsä kestää päivänvalon ja markkinointi perustuu faktoihin, ei mielikuviin. Saimme ammattikeittiöratkaisuja tarjoavalta Dieta Oy:ltä projektiksemme selvittää miten viherpesudirektiivi saadaan jalkautettua yritykseen. Projektissa tutustuimme EU:n viherpesudirektiiviehdotukseen ja selvitimme, mitä se tarkoittaa käytännössä yrityksen markkinoinnille. Tavoitteenamme oli tehdä direktiivin sisällöstä selkeää ja

Kuinka autoimme jalkauttamaan viherpesudirektiivin yrityksen markkinointiin osana markkinointiosaamisen projektia Read More »

Loppu viherpesulle – aidon vastuullisuusviestinnän jäljillä asiakaslähtöisen liiketoiminnan kehittämisen projektissa

Vastuullisuus on tänä päivänä oleellinen osa yritysten liiketoimintaa ja viestintää. Yrityksiltä odotetaan entistä läpinäkyvämmin konkreettisia ympäristöystävällisiä ratkaisuja, sosiaalista oikeudenmukaisuutta ja hyvää hallintotapaa. Vastuullisuus ei olekaan enää vapaaehtoinen valinta, vaan pikemminkin edellytys kestävälle toiminnalle koko yhteiskunnan näkökulmasta. Vastuullisuusviestintäsuunnitelman johdattamana askeleen edellä Asiakaslähtöisen liiketoiminnan kehittämisen projektimme tavoitteena oli ideoida ja laatia asiakkaalle vastuullisuusviestintäsuunnitelma. Sen pohjalta asiakas voi

Loppu viherpesulle – aidon vastuullisuusviestinnän jäljillä asiakaslähtöisen liiketoiminnan kehittämisen projektissa Read More »

Yhteistyöllä kierrätys helpommaksi: Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskus Oy

Syksyllä 2025 Laureassa toteutettiin oppimisprojekti, jossa P2P-toimintamallin mukaisesti opiskelijat työskentelivät yhdessä käytännön työelämäprojektin parissa. Projektiryhmäämme kuului viisi liiketalouden opiskelijaa. P2P-projektityöskentelyn aikana liiketalouden opiskelijaryhmämme on suunnitellut toimintamallin, jossa muuttopalveluyritys toimisi Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskuksen yhteistyökumppanina. Yhteistyökumppanina toimi Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskus Oy, ja projektin tavoitteena oli kehittää uusi palvelumalli, joka helpottaa asiakkaiden mahdollisuuksia kierrättää tavaroita helposti ja vaivattomasti. Samalla haluttiin

Yhteistyöllä kierrätys helpommaksi: Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskus Oy Read More »

Kilpailija-analyysin tuottaminen hyvän yhteishengen avulla

Aloitimme syyskuussa ensimmäisen projektimme Laureassa. Alkuun kaikki tuntui hieman sekavalta, mutta vähitellen tehtävä kerrallaan palaset alkoivat loksahdella paikoilleen. Yhteistyökumppaniksi saimme Laurean kanssa jo pitkään yhteistyötä tehneen tilitoimisto Rantalaisen, joka toivoi meiltä kartoitusta työnantajakuvaansa liittyen. Projektityön arkea ja yhteistyötä Tehtäväksemme tuli analysoida ja verrata Rantalaisen ja kilpailijoiden työnantajakuvia keskenään. Lähdimme toteuttamaan projektia kahdeksan hengen ryhmässä. Toimimme

Kilpailija-analyysin tuottaminen hyvän yhteishengen avulla Read More »

Trendikästä terveyttä vai tieteellistä totuutta? Ajatuksia funktionaalisista elintarvikkeista digimarkkinoinnin ajassa

Viime vuosina funktionaaliset elintarvikkeet ovat nousseet voimakkaasti esiin kuluttajien ostoskorissa. Tuotteiden nimet kuulostavat melkein tieteiskirjallisuudelta: tryptofaani, probiootit, adaptogeenit.. mutta hei, ei kannata häkeltyä. Kyse on funtionaalisesta ruoasta, joka ei pelkästään täytä vatsaa vaan myös edistää terveyttä. Funktionaaliset elintarvikkeet eli tuotteet jotka lupaavat parantaa aivotoimintaa, tukea suoliston hyvinvointia tai edistää keskittymistä ovat yhä näkyvämpi osa arjen

Trendikästä terveyttä vai tieteellistä totuutta? Ajatuksia funktionaalisista elintarvikkeista digimarkkinoinnin ajassa Read More »

Projektina Asiakastyytyväisyyden kehittäminen kiinteistöpalveluyritykselle, SKIPA kiinteistöpalvelut Oy

Tapasimme ensimmäisen kerran tammikuussa Hyvinkään Laurean kampuksella. Projektitiimiimme kuuluu viisi henkilöä ja jokaisella meistä on oma vastuualueensa projektissa. Ensimmäisen tapaamisen jälkeen jatkoimme projektia etänä, sillä teemme projektia etätyöprojektina. Meitä on projektissa mukana projektipäällikkö, varaprojektipäällikkö, sihteeri, hyvinvointivastaava sekä minä toimin viestintävastaavana. Oli mukavaa tavata ja tutustua hieman kasvotusten, ennen kuin jatkoimme työskentelyä etänä.   Projektin taustaa ja

Projektina Asiakastyytyväisyyden kehittäminen kiinteistöpalveluyritykselle, SKIPA kiinteistöpalvelut Oy Read More »

InnoVilla – opiskelijasta yrittäjäksi

Mikä ihmeen InnoVilla? Mitä se yrittäjyys oikein pitää sisällään? Miten yritystä lähdetään rakentamaan? Näitä kysymyksiä ainakin itse mietin, kun ensi kerran kuulin InnoVillasta. Näihin, sekä moniin muihin kysymyksiin, sainkin pian projektin edetessä vastaukset. Käydään nyt siis läpi, mitä meidän InnoVilla-projekti piti sisällään. Mikä on InnoVilla? InnoVilla on Hyvinkään kampuksella toimiva oppimisympäristö, jossa opiskelijat pääsevät pienryhmissä

InnoVilla – opiskelijasta yrittäjäksi Read More »

Projektina kiertotalouden innovointi ja vastuullisuusviestintä 

Tämä blogiteksti käsittelee Innovoi kiertotaloutta ja vastuullisuusviestintää -projektia Painotalo Niini Oy:lle.  Painotalo Niini on kotimainen vuonna 1957 perustettu perheyritys, jonka tuotteisiin kuuluvat erilaiset painotuotteet, kuten käyntikortit, flyerit, kutsukortit, esitteet ja julisteet.   Projektin toimeksiantaja ja yhteistyökumppani Painotalo Niini yhdistää korkealaatuisen työn ja vastuullisuuden. Niini on sertifioitu Avainlipulla ja pohjoismaisella ympäristömerkillä. Lisäksi yritys toteuttaa Ekokompassin ympäristöjärjestelmää.  Painotalo

Projektina kiertotalouden innovointi ja vastuullisuusviestintä  Read More »

Projektikevät Future Innovators -seminaaria suunnitellessa

Projektikevät lähenee loppuaan ja on aika kertoa hieman enemmän mitä meidän projektimme on pitänyt sisällään. Projektitiimimme aloitti tammikuussa uuden äärellä, sillä tämä oli kaikille tiimin jäsenille ensimmäinen projekti. Tiimimme jäsenet koostuvat sekä projektijohtamisen että oikeustradenomi opiskelijoista. Tiimitapaamisia meillä on ollut kerran viikossa Hyvinkään kampuksella.   Mistä projektissamme on kyse?  Projektinamme on järjestää seminaari, jossa kaikki

Projektikevät Future Innovators -seminaaria suunnitellessa Read More »