Projektiblogit

Projektina markkinatutkimus – elämyksenä pakohuone

Teemme tänä keväänä 2025 Laurean opiskelijatiimin kanssa P2P-projektina markkinatutkimuksen pakohuonetoimijalle. Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, miten lähialueiden asiakkaat tavoitetaan tehokkaasti ja kuluttajapuolen myyntiä voidaan lisätä. Tiedonkeruumenetelmänä käytetään kyselytutkimusta. Aihe vaikutti heti mielenkiintoiselta. Ennen julkaisua testaamme laatimamme kyselyn muutamalla Laurean opettajalla, jotta voimme varmistaa luottamuksellisuuden säilymisen ja saada heidän näkemyksensä tutkimusraporttiin. Saatekirje on yhtä tärkeä kuin kysely, […]

Projektina markkinatutkimus – elämyksenä pakohuone Read More »

Projektityöskentely sprinttinä – Uhka vai mahdollisuus?

Syntyykö parasta paineen alla vai luoko kiire sekasortoa? Laurea-ammattikorkeakoulun liiketalouden projektitiimi otti tästä selvää. Tehtävänä oli tutkia kiinteistöalayritys Newsec Oy:n työnantajamielikuvaa. Tutkimus toteutettiin kysely pohjalta, joka suunnattiin korkeakouluopiskelijoille sekä vastavalmistuneille. Tutkimuksen tavoitteena oli saada kuva yrityksen nykyisestä työnantajamielikuvasta sekä löytää kehityskohteita mielikuvan parantamiseen. Mikä ihmeen sprintti? Sprinttimäinen projekti tarkoittaa intensiivistä ja ajallisesti tiukkaan rajattua työskentelyä.  Tavoitteena

Projektityöskentely sprinttinä – Uhka vai mahdollisuus? Read More »

6 kanavaa korkeakouluopiskelijoiden tavoittamiseen opiskelijaprojektin kyselyä varten  

Kevään asiakaslähtöisen liiketoiminnan projektissa Hyvinkään liiketalouden tradenomien projektiryhmä toteutti työnantajamielikuvatutkimuskyselyn kiinteistöalan yritykselle. Kyselyn kohderyhmänä oli korkeakouluopiskelijat ja alle kaksi vuotta sitten korkeakoulusta valmistuneet. Kysely oli avoinna kolme viikkoa, jonka aikana tavoitteenamme oli kerätä vastauksia 100 kappaletta. Onnistuimme tavoitteessamme keräämällä 160 vastausta.  Alla on kuusi eri kanavaa, joiden kautta tavoitimme vastaajat kyselyymme. Kanavat ei ole merkittävässä

6 kanavaa korkeakouluopiskelijoiden tavoittamiseen opiskelijaprojektin kyselyä varten   Read More »

Kevät on kasvun aikaa – ajatuksia opiskelusta ja yhteishausta

Kevättä on usein kuvattu vuodenaikana, joka symboloi kasvua ja uusia alkuja. Kouluvuosi lähenee loppuaan, ja monille tämä tarkoittaa suuria päätöksiä tulevaisuuden suhteen. Abiturienttien ylioppilaskirjoitukset ovat parhaillaan käynnissä, ja moni miettii, mitä tehdä seuraavaksi. Näin oli myös omalla kohdallani viisi vuotta sitten. Lukion ylioppilaskirjoitukset olivat meneillään, ja edessä häämötti varusmiespalvelus. Kouluttautuminen ei tuolloin vielä tuntunut ajankohtaiselta

Kevät on kasvun aikaa – ajatuksia opiskelusta ja yhteishausta Read More »

Projektityöskentelyä markkinatutkimuksen parissa – Opiskelijat aidossa yritysyhteistyössä

Laurea-ammattikorkeakoulun Hyvinkään toimipisteen tradenomien kevään projektin aiheena on ollut tehdä markkinatutkimus avainkumppani Multivac Finland Oy:lle. Multivac tarjoaa kokonaisvaltaisesti ratkaisuja tuotepakkausalalla alkaen pakkausmateriaaleista ja -koneista kokonaisiin tehdastoimituksiin. Yrityksen asiakkaat toimivat elintarvike- ja lääketeollisuuden alalla. Multivac Finland Oy on osa kansainvälistä Multivac Group-konsernia, jonka päätoimipaikka on Saksassa. Multivac Group on maailmanlaajuisesti yksi johtavista toimijoista alallaan työllistäen 7400

Projektityöskentelyä markkinatutkimuksen parissa – Opiskelijat aidossa yritysyhteistyössä Read More »

Mikä on Uraseurantakyselyn arvo opiskelijayhteisölle?- Uraseurantakysely ja alumnimarkkinointiprojekti

Mitä tapahtuu sen jälkeen, kun valmistumme korkeakoulusta? Kuinka hyvin opinnot valmentavat meitä työelämän haasteisiin? Näihin kysymyksiin vastauksia haetaan uraseurantakyselyn avulla, joka on arvokas työkalu paitsi oppilaitoksille myös koko opiskelijayhteisölle. Uraseurantakysely on vuosittain korkeakoulujen järjestämä kysely, joka toteutetaan nykyisten opiskelijoiden toimesta ja on suunnattu korkeakoulujen alumneille, joiden valmistumisesta on viisi vuotta.  Uraseurantakyselyn tavoitteena on kehittää opintotarjoamaa

Mikä on Uraseurantakyselyn arvo opiskelijayhteisölle?- Uraseurantakysely ja alumnimarkkinointiprojekti Read More »

Kohti parempaa työhyvinvointi- ja työturvallisuusjärjestelmää 

Laurea-ammattikorkeakoulun tradenomiopiskelijoiden projektiryhmä on ollut Sofor Oy:n ohjelmistojen kehittämisessä. Sofor Oy on tunnettu työhyvinvoinnin ja -turvallisuuden johtamisen ohjelmistojen TAVA Health ja TAVA Safety kehittäjänä. Yritys on käynnistänyt kehitysprojektin, jonka tavoitteena on tuoda lisäarvoa asiakkaille. Laurean opiskelijat ottivat tehtäväkseen toteuttaa Soforille markkinatutkimuksen, jonka avulla yritys voi kehittää ohjelmiaan, jotka vastaavat paremmin heidän asiakkaidensa tarpeisiin.  Projektitiimiin kuuluu

Kohti parempaa työhyvinvointi- ja työturvallisuusjärjestelmää  Read More »

Projektityöskentelyä vastuullisuusviestinnän parissa

Syksyn projektinamme olemme työstäneet vastuullisuusviestintää Brione Oy:lle. Brione Oy on porvoolainen vuonna 1999 perustettu ohutlevyvalmistaja. Toimeksiantajamme on Brione Oy:n toimitusjohtaja Tero Niemelä sekä lisäksi projektin yhteistyökumppaninamme on toiminut Laurean WeCircle-hankkeen projektipäällikkö Hanne Laasonen. Brione haluaa toimia vastuullisuustyön edelläkävijänä ja projektiryhmän tehtävänä oli tuoda Brionen vastuullisuustoimet selkeämmin esille. Tavoitteenamme on ollut maailmanluokan vastuullisuusviestinnän toteuttaminen Brionen ulkoisille

Projektityöskentelyä vastuullisuusviestinnän parissa Read More »

Market Exploration for Expanded Polystyrene (EPS) Recycling – Service Design and Sustainability Project

The autumn semester and projects are nearing their final stages, and the holiday season is just around the corner. Laurea University of Applied Sciences launched an international collaboration project with Höyry ja Lämpö Oy, lasting throughout the autumn semester. The project team consisted of five members, one of whom is an exchange student from Spain.

Market Exploration for Expanded Polystyrene (EPS) Recycling – Service Design and Sustainability Project Read More »

Opiskelijatiimin projekti: Suomen lasimuseon markkinointi uudelle tasolle 

Anni Aarnikuru & Emma Koskinen Osallistumme Laurean opinnoissamme Suomen lasimuseon markkinoinnin kehittämisen projektiin. Projekti toteutettiin aikavälillä 5.9.2024 – 17.12.2024. Tämän reilun kolmen kuukauden aikana tavoitteena oli analysoida Suomen lasimuseon nykyisen markkinoinnin ja viestinnän onnistuneisuutta. Tavoitteena oli myös löytää kehityskohteita, joista koostettiin konkreettisia kehitysehdotuksia museon hyödynnettäväksi. Projektia toteuttamassa olivat Marika Salminen, Jani Heiskanen, Veera Latvala, Suvi

Opiskelijatiimin projekti: Suomen lasimuseon markkinointi uudelle tasolle  Read More »