Arvonnat markkinointikeinona – Digiseikkailu

Olemme markkinoineet tänä syksynä uutta pelillistä oppimisympäristöä, joka toimii apuna tieto- ja viestintätaitojen, medialuvun sekä empatiataitojen harjoittelussa. Valmiin ja monipuolisen materiaalin avulla alakoulujen opettajat säästävät aikaa opetussuunnitelman tekemisessä.

Toimeksiantoomme kuului ilmaisen kokeilujakson markkinointi. Aloitimme markkinoinnin Instagramissa arvonnalla ja sähköpostiviestillä. Postasimme muutaman viikon ajan tarinoita ja välillä pysyviä julkaisuja. Kun ensimmäinen arvonta oli päättynyt, totesimme toimeksiantajan kanssa sen menestyneen hyvin. Päätimme siis tehdä toisen arvonnan, josta on kuva tässä alla. Nyt meillä oli enemmän seuraajia, joten osallistujiakin oli paljon. Tämän ansiosta arvonta levisi ja sai yhä enemmän näkyvyyttä. Nyt olemme projektin loppusuoralla ja laitamme vielä viimeiset sähköpostiviestit menemään hyvien joulun toivotusten kera.

(Kuvalähde: Digiseikkailun Instagram)

Arvonnan voittajille ilmoitimme yksityisviestillä ja he vaikuttivat iloisilta saadessaan viestimme. Jaoimme tiimin jäsenille omat vastuu päivät Instagramin ylläpitämiseen, jotta pystymme reagoida nopeasti ilmoituksiin. Näin kommunikointi sujui hyvin arvontaan osallistuneiden kanssa.

(Kuvalähde: Digiseikkailun Instagram)

Suurin osa Showcasen blogeista on toteutettu osana Laurean opintojaksoja. Koko koulutustarjontaamme voi tutustua nettisivuillamme. Tarjoamme kymmenien tutkintoon johtavien koulutuksien lisäksi myös paljon täydennys- ja erikoistumiskoulutuksia sekä yksittäisiä opintojaksoja avoimen AMK:n kautta!

Kommentoi