Henkilöbrändäys – verkossa ja kasvokkain
Heinäkuussa 2020 ensimmäisen videon Tik-Tokiin laittaneen “Pinjan” suosituinta videota on katsottu 6,7 miljoonaa kertaa.
Henkilöbrändäys – verkossa ja kasvokkain Read More »
Blogiarkistoon on koottu ne blogit, joihin kirjoittaminen on päättynyt
Heinäkuussa 2020 ensimmäisen videon Tik-Tokiin laittaneen “Pinjan” suosituinta videota on katsottu 6,7 miljoonaa kertaa.
Henkilöbrändäys – verkossa ja kasvokkain Read More »
Kieli on merkityksellisin kotoutumiseen liittyvistä vuorovaikutuksellisista asioista. Kieli on avain kulttuuriin. Toivottavasti emme omalla toiminnallamme sulje maahanmuuttajilta mahdollisuuksia pois kulttuurimme tutustumiseen kielen kautta. Kuva: Pixabay
Vuorovaikutuksen ABC. Auta maahanmuuttajaa kielelliseen ja kulttuuriseen kotoutumiseen Read More »
Kaikki ovat varmaan joskus lähteneet jostain liikkeestä tai kaupasta tuhahdellen, että jopa oli taas kokemus. Asiakaspalvelija on ollut töykeä, tietämätön tai hänellä on ehkä muuten vaan ollut huono päivä, mikä on vaikuttanut asiakkaan saamaan palveluun. On kyseessä sitten tuotteiden tai palveluiden myynti, siihen liittyy aina asiakkaan kohtaaminen ja vuorovaikutus.
Vuorovaikutus ja myyntityö Read More »
Ensivaikutelma ratkaisee. Tämä pätee erityisesti asiakaspalvelussa. Varsinkin ensimmäisellä kohtaamisella luodaan mielikuvia, jotka istuvat tiukassa ja siksi vaikutelmaan kannattaa panostaa.
Kohtaaminen on asiakaspalvelun avaintekijä Read More »
Vielä muutama vuosikymmen sitten viestintää oli organisaatioissa sen verran, mitä johto näki tarpeelliseksi henkilöstölle kertoa. Asioista kerrottiin ehkä suppeasti tai ei välttämättä ollenkaan, jos siltä tuntui. Eikä enempää oikein osattu henkilöstön toimesta vaatiakaan tai siihen ei ollut mahdollisuuksia. Ennen digitaalista aikakautta viestit kulkivat paperimuodossa eikä vuorovaikutus kuulunut repertuaariin tai näytellyt ainakaan mitenkään isoa roolia.
Organisaation sisäisen viestinnän kehittäminen Read More »
Mitkä viestit luetaan ja mitkä swaipataan unohduksiin tai jätetään lukematta sähköpostivirrassa? Miten viestinnällä voi vaikuttaa toivotulla tavalla? Lyhyesti: satsaa sisältöön.
Stoppi vai swaippaus – viestin sisältö ratkaisee Read More »
Liiketoiminta vaatii kasvaakseen uusia asiakkaita. Heitä houkutellaan kokeilemaan toimintaa markkinoimalla palveluita ja valikoimaa, mutta mainonnasta luotettavin on suosittelu.
Keskity asiakkaaseen ja saat lisää suosittelijoita! Read More »
Koronapandemia hellittämässä, entä etäkokoukset? Etäkokoukset ovat mullistaneet yhteiskunnan rakennetta.
Tulevaisuuden kokoukset ovat täällä. Tässä kuusi vinkkiä! Read More »
“Maine on aina tosi, vaikka se ei aina olisikaan oikeudenmukainen.” Teemu Kokko “Maine on aina tosi, vaikka se ei aina olisikaan oikeudenmukainen.” Teemu Kokko
Mitä on otettava huomioon yrityksen maineen ylläpitämisessä? Read More »
Laurea-ammattikorkeakoulun restonomikoulutus on aina ollut hyvin työelämälähtöistä ja siihen on olennaisena osana kuulunut käytännönläheinen ohjaaminen, jolla varmistetaan alalla tarvittavan tiedon sekä osaamisen integrointi valmistumisen jälkeiseen työelämään. Tätä pystytään toteuttamaan niin opintojaksoilla kuin erilaisten yhteistyökumppaniprojektien kautta. Opetuksessa pyritään siihen, että teoreettisen tietopohjan lisäksi restonomiopiskelija saa oikean kuvan käytännön työympäristöistä. Restonomiopiskelijalla on paremmat mahdollisuudet valmistumisen jälkeen työllistyä,
Laatu kampuksen arjessa – Miten pandemia vaikutti restonomiopintoihin? Read More »