#Pintavesipelastajat lähtivät vesille! – Projektin puolivälissä, Teknoinfra Oy

Projektitiimi sai tehtäväkseen suunnitella Teknoinfra Oy:n B2B asiakkaille markkinointi- ja myyntisuunnitelma, jonka tavoitteena on pintavesien poistokourujen liiketoiminnan tunnettavuuden kasvattaminen.

Miten me sitten tämä projekti saadaan tehtyä? Kuinka me saimme #pintavesipelastajien vene rannasta turvallisesti ilman että kukaan putosi kyydistä? Ensimmäisestä tammikuussa 2021 pidetystä palaverista on jo vierähtänyt tovi ja työtä on riittänyt.

Tärkeää myynnissä on erottaa omat vahvuudet ja mahdollisuudet, eli missä meidän toimeksiantajamme on huippu.

Suurin hyvä, minkä voit tehdä toiselle, ei suinkaan ole rikkauksien jakaminen hänen kanssaan. Se on hänen omien rikkauksiensa paljastaminen hänelle itselleen.

Benjamin Disraeli

Mikään uusi oivallus ei siis ole kyseessä, Disreali nimittäin oli brittiläinen valtiomies sekä kirjailija joka vaikutti jo 1800-luvulla. Pintavesipelastajatiimimme onkin jo ahkerasti muun muassa heittänyt verkkoja vesille (nykytilakartoitus), kahlannut yrityksiä ja etsinyt sopivia kalastuskohtia (SWOT).

SWOT koostuu sanoista strenghts, weaknesses, opportunities ja threats. Arvion tekeminen on pitkä ja jatkuva prosessi, jolla saadaan tietoa valitun yrityksen (oman tai kilpailijan) vahvuuksista, heikkouksista, mahdollisuuksista ja haasteista markkinoilla. Prosessi on jatkuvaa, sillä maailma elää, esimerkiksi koronan tuomia haasteita ei voitu etukäteen ennustaa.

Teknoinfra OY:n kuva heidän käyttämistään Hauraton pintavesien poistojärjestelmistään

Ja vahvuuksia ja mahdollisuuksia Teknoinfralta löytyy. Niin paljon, että pelkästään SWOT:n läpikäyminen projektitiimin kanssa on vienyt yllättävän paljon aikaa. Etenkin somevastaavana olen positiivisesti yllättynyt kaikista mahdollisuuksista, joita olemme löytäneet. Somessa eletään hiljaista aikaa koronasta ja ehkäpä alastakin johtuen. Milloin viimeksi muistatte nähneenne mainoksen koskien aitoja tai pintavesien poistokouruja esimerkiksi Instagramissa tai Facebookissa?

Teknoinfralla on jo hyvässä käytössä Instagramin puolella #aitapuolenkulkija ja projektitiimi ehdotti sen rinnalle #pintavesipelastaja -termiä. Termi sai kehuja toimeksiantajalta, mikä toi hymyn tiimin huulille. Vahvuuksia tuleekin vahvistaa ja hyödyntää myös jatkossakin sekä hyödyntää mahdollisuudet resurssien mukaisesti.

Tunnettuus haihtuu, suosio on sattumaa ja rikkaudet katoavat. Vain yksi kestää: luonne.

Horace Greeley

Projektitiimimme purjehtii ylpeinä ja sisulla kohti uusia haasteita ja seuraavia tehtäviä. Mukavaa kevään alkua toivottaa onget käsissä myötätuulesta haaveillessa koko #pintavesipelastajien projektitiimi!

Lähteet

https://www.gov.uk/government/history/past-prime-ministers/benjamin-disraeli-the-earl-of-beaconsfield

https://pk-rh.fi/tools/swot.html

Jätä kommentti

Vastaa