Blogiarkisto

Blogiarkistoon on koottu ne blogit, joihin kirjoittaminen on päättynyt

Vahingot minimoidaan harjoittelemalla kriisiviestintää etukäteen

Paloiko tuotantorakennus tai aiheuttiko pandemia raaka-ainepulan?  Kriisi tulee aina yllätyksenä ja on usein omanlaatuinen. Vahinkojen minimoimiseksi organisaatiolla tulee olla toimiva kriisiviestintäsuunnitelma ja sitä pitää harjoitella etukäteen.

Vahingot minimoidaan harjoittelemalla kriisiviestintää etukäteen Read More »

Henkilöbrändäys

Henkilöbrändäys osana oman uran kehittämistä

Oman uran kehittämisen kannalta henkilöbrändäys on noussut merkittävään asemaan. Se antaa työnantajalle ja rekrytoijalle lisätietoa luonteestasi sekä millainen työntekijä olet. Henkilöbrändäys on hallitun mielikuvan luomista itsestä. Meillä jokaisella on olemassa henkilöbrändi, sillä ympärilläsi olevilla ihmisillä on sinusta jonkinlainen mielipide. Merkillepantavaa on, että positiivinen henkilöbrändi tuo lisää uramahdollisuuksia.

Henkilöbrändäys osana oman uran kehittämistä Read More »

Asiakaskokemuksien vaikutus ja vuorovaikutuksien merkitys

Omien kokemusteni mukaan onnistunut palvelukokemus syntyy tavoitettavuudesta, ystävällisyydestä, asioiden nopeasta ja suoraviivaisesta hoitamisesta sekä asiantuntijuudesta. Asiakkaalle kaikki se, mitä tapahtuu taustalla, on toissijaista.

Asiakaskokemuksien vaikutus ja vuorovaikutuksien merkitys Read More »

Sosiaalisen median merkitys yrityksen markkinoinnissa

Uusien sukupolvien ikääntyessä, sosiaalinen media nostaa päätään yhä korkeammalle ja suurempaan merkitykseen. Sosiaalisen median suosion myötä jokainen menestyvä yritys on nykypäivänä sosiaalisessa mediassa jollain tasolla. Yritys voi käyttää erilaisia sosiaalisen median kanavia joko markkinointiin, verkostoitumiseen, lisänäkyvyyden saamiseen sekä vuorovaikutukseen asiakkaiden kanssa, valitsemalla yrityksen imagoon sekä kohderyhmälle parhaiten sopivan sosiaalisen median kanavan. Miten juuri sinun yrityksesi

Sosiaalisen median merkitys yrityksen markkinoinnissa Read More »

Organisaation maine

Omalle kohdalleni sattui jokunen aika sitten tilanne, jossa jouduin “pelinappulaksi” erään yrityksen maayhtiöiden väliin. Olin tehnyt varauksen toisen maayhtiön kautta, kun josta olin sitten varsinaisesti varausta lunastamassa. Jälkimmäisessä paikassa yritin asiaa hoitaa paikan päällä, ja siellä ollut asiakaspalvelija teki parhaansa, mutta samalla hetkellä torui asiakkaan eli minun kuullen omaa kollegaa. Reaktio oli luultavasti hyvin spontaani,

Organisaation maine Read More »

Millaisen viestin haluat välittää itsestäsi etäkokouksissa?

Katsoin taannoin Ylen Puoli seitsemän -ohjelman jaksoa, jossa Peter Nyman oli vieraana. Hän oli juuri julkaissut kirjan Viesti, vaikuta, vakuuta, jossa hän ottaa esille myös etäkokouksien viestinnälliset haasteet. Kun seuraa kokousta passiivisesti kotona näytön ääressä, ei välttämättä kiinnitä huomiota siihen, kun kasvojen ilme muuttuu rentoutuneen tympääntyneeksi. Nyman kutsui tätä, sekä naisilla että miehillä ilmenevää ilmettä

Millaisen viestin haluat välittää itsestäsi etäkokouksissa? Read More »