Tehosta viestintääsi

Asiakaskokemuksien vaikutus ja vuorovaikutuksien merkitys

Omien kokemusteni mukaan onnistunut palvelukokemus syntyy tavoitettavuudesta, ystävällisyydestä, asioiden nopeasta ja suoraviivaisesta hoitamisesta sekä asiantuntijuudesta. Asiakkaalle kaikki se, mitä tapahtuu taustalla, on toissijaista.

Asiakaskokemuksien vaikutus ja vuorovaikutuksien merkitys Read More »

Sosiaalisen median merkitys yrityksen markkinoinnissa

Uusien sukupolvien ikääntyessä, sosiaalinen media nostaa päätään yhä korkeammalle ja suurempaan merkitykseen. Sosiaalisen median suosion myötä jokainen menestyvä yritys on nykypäivänä sosiaalisessa mediassa jollain tasolla. Yritys voi käyttää erilaisia sosiaalisen median kanavia joko markkinointiin, verkostoitumiseen, lisänäkyvyyden saamiseen sekä vuorovaikutukseen asiakkaiden kanssa, valitsemalla yrityksen imagoon sekä kohderyhmälle parhaiten sopivan sosiaalisen median kanavan. Miten juuri sinun yrityksesi

Sosiaalisen median merkitys yrityksen markkinoinnissa Read More »

Organisaation maine

Omalle kohdalleni sattui jokunen aika sitten tilanne, jossa jouduin “pelinappulaksi” erään yrityksen maayhtiöiden väliin. Olin tehnyt varauksen toisen maayhtiön kautta, kun josta olin sitten varsinaisesti varausta lunastamassa. Jälkimmäisessä paikassa yritin asiaa hoitaa paikan päällä, ja siellä ollut asiakaspalvelija teki parhaansa, mutta samalla hetkellä torui asiakkaan eli minun kuullen omaa kollegaa. Reaktio oli luultavasti hyvin spontaani,

Organisaation maine Read More »

Millaisen viestin haluat välittää itsestäsi etäkokouksissa?

Katsoin taannoin Ylen Puoli seitsemän -ohjelman jaksoa, jossa Peter Nyman oli vieraana. Hän oli juuri julkaissut kirjan Viesti, vaikuta, vakuuta, jossa hän ottaa esille myös etäkokouksien viestinnälliset haasteet. Kun seuraa kokousta passiivisesti kotona näytön ääressä, ei välttämättä kiinnitä huomiota siihen, kun kasvojen ilme muuttuu rentoutuneen tympääntyneeksi. Nyman kutsui tätä, sekä naisilla että miehillä ilmenevää ilmettä

Millaisen viestin haluat välittää itsestäsi etäkokouksissa? Read More »

Parempia kokouksia

Monissa elämän eri osa-alueissa kokouksella on paikkansa. Työelämä on täynnä kokouksia. Taloyhtiöihin, harrasteisiin kuuluu kokouksia. Toisaalla niitä koetaan olevan liikaa, toisaalla liian vähän. Kokoukset ovat parhaimmillaan yhteisönsä palveleva työkalu, harmillisesti toisinaan voi olla niinkin, että hyvä aie muuttuu taakaksi ja syitä tähän voi olla monia.

Parempia kokouksia Read More »