Tehosta viestintääsi

Informaatiotulva

Nettiselaimessa on monta eri välisivua auki, samaan aikaan tulee lukuisia sähköposteja, puhelimeen tulee päivityksiä sosiaalisesta mediasta ja radio soi. Aivojen pitää prosessoida kaikki nämä tiedot ja pistää ne tärkeysjärjestykseen. Tämä on monelle ihmiselle nykyään arkipäivää.

Vuorovaiktuksen ABC

Vuorovaikutus on monen eri ammatin keskipiste ja sen vuoksi sitä kannattaa katsoa monesta eri näkökulmasta. Olen elämäni aikana käynyt jo monenlaisia kursseja liittyen vuorovaikutukseen. Vain yksi aihe on ollut niin hyvä, että se on jäänyt mieleen. Schulz von Thunin neljän-korvan-malli.

Vuorovaikutuksen ABC

Vuorovaikutustaidot ovat tärkeitä taitoja jokapäiväisessä kanssakäymisessä muiden ihmisten kanssa. Hyvä vuorovaikuttaja osaa olla aidosti läsnä tilanteessa, kertoa omia ajatuksiaan ääneen, kuunnella toista ja osoittaa kiinnostustaan puhujalle. Tässä postauksessa käyn läpi onnistuneen vuorovaikutuksen ominaisuuksia kolmen eri osa-alueen kautta.

Organisaation maine sosiaalisen median tuomaroimana

Selatessani Instagramin toinen toistaan kulinaristisempien ruokapostausten ja Mariaanien hautaakin syvempien mietelauseiden keskeltä puhelimen näyttöni täyttää lähes poikkeuksetta jonkin organisaation ehdotettu postaus. Ne ovat yleensä mainoksia, kannanottoja tai muita ilmoitusluontoisia asioita, joita yhdistää tavoite parantaa organisaation näkyvyyttä sekä mainetta.

Henkilöbrändäys – työelämän hiekkalaatikko

Suomalaisilla on usein ajatus, ettei itseään saa nostaa liikaa esille. Sinua pidetään itsekkäänä, tylynä, huomion kipeänä… Fakta kuitenkin on, ettei nykypäivänä enää kukaan tule hakemaan sinua siihen unelmatyöhön kotoa, ihan kuten ei lapsenakaan kukaan hakenut sinua jatkuvasti kotoa sisältä leikkimään. Piti osoittaa oma kiinnostus kavereiden leikkejä kohtaan, olla aktiivinen ja kiinnostunut muista. Miksei sitten enää …

Henkilöbrändäys – työelämän hiekkalaatikko Lue lisää »

Asiakastyö – työmaailman baletti

Asiakastyö on monelle se työ, josta oma ura lähtee liikkeelle. Tätä työtä voi tehdä monellakin eri tavalla ja sitä esiintyy monella eri toimialalla. Yksi asia kuitenkin on varmasti tavoista ja toimialasta riippumattomia ja se on aitous sekä välittäminen. Asiakastyöstä saatua oppia voit käyttää siis ihan missä tahansa, eikä sen tuoma oppi jätä koskaan ketään pulaan. …

Asiakastyö – työmaailman baletti Lue lisää »

Henkilöbrändäys

Henkilöbrändäys osana oman uran kehittämistä

Oman uran kehittämisen kannalta henkilöbrändäys on noussut merkittävään asemaan. Se antaa työnantajalle ja rekrytoijalle lisätietoa luonteestasi sekä millainen työntekijä olet. Henkilöbrändäys on hallitun mielikuvan luomista itsestä. Meillä jokaisella on olemassa henkilöbrändi, sillä ympärilläsi olevilla ihmisillä on sinusta jonkinlainen mielipide. Merkillepantavaa on, että positiivinen henkilöbrändi tuo lisää uramahdollisuuksia.