Blogiarkisto

Blogiarkistoon on koottu ne blogit, joihin kirjoittaminen on päättynyt

Sisäisen viestinnän kulmakivet – 3 vinkkiä parempaan työyhteisöviestintään

Sisäinen viestintä on monessa organisaatiossa suuri haaste. Organisaation johdon tehtävänä on innostaa ja motivoida työyhteisöä sekä rakentaa toivoa tulevaan. Kun työntekijä kokee olonsa innostuneeksi, jakaa hän intoa myös muille organisaation jäsenille. Älä kuitenkaan hätäänny, mikäli kamppailet kyseisen haasteen kanssa. Alla olevien vinkkien avulla pääset sisäisen viestinnän kehittämisessä alkuun.    

Sisäisen viestinnän kulmakivet – 3 vinkkiä parempaan työyhteisöviestintään Read More »

Ensiaskeleet oman henkilöbrändin rakentamiseen

Henkilöbrändi on yksi vahvimmista työkaluista edetä omalla ammatillisella uralla ja myös hyvä tapa itsensä kehittämiseen.  Satsaamalla omaan henkilöbrändiin pystyt näyttämään oman ammatillisen puolen julkisesti sosiaalisessa mediassa ja opit kasvattamaan vaikutusvaltaasi sekä luomaan itsestäsi arvokkaan kilpailuvaltin. Me kaikki luomme itsellemme jatkuvasti henkilöbrändiä joko hyvässä tai pahassa vaikka siihen ei olisi tietoista tarkoitusta. Henkilöbrändäyksellä pyrimme erottumaan työnhaussa ja

Ensiaskeleet oman henkilöbrändin rakentamiseen Read More »

Viisi vinkkiä kriisiviestintään: Onnistunut viestintä on nopeaa, tarkkaa ja avointa

Koronavirus lähti leviämään laajasti ympäri maailmaa vuoden 2020 alussa. Pian tämän jälkeen koronavirusepidemia julistettiin pandemiaksi ja lähes koko maailma ajautui yhtäkkiä kriisiin, jonka vaikutuksia kukaan ei osannut nähdä etukäteen. Korona toikin viestinnän merkityksen näkyviin ja melkein jokaisen organisaation on pitänyt siihen reagoida jotenkin. Tässä blogissa kerron viisi vinkkiä kriisiviestintään organisaatiolle.

Viisi vinkkiä kriisiviestintään: Onnistunut viestintä on nopeaa, tarkkaa ja avointa Read More »

Verkko on muutakin kuin nopeaa tiedonsiirtoa

Muutin aikoinaan ulkomaille töiden perässä. Lähdin suhteellisen nopealla varoajalla, mukanani kaksi matkalaukkua, hotellin osoite, ja tieto siitä, että minun tulee avata kyseisessä maassa pankkitili ennen ensimmäistä palkanmaksua. En osannut uuden asuinmaani – Saksan – kieltä viinin tilaamisen ulkopuolella lainkaan, ja olinkin onnessani löytäessäni kansainvälisen verkossa toimivan pankin. Tätä tekstiä kirjoittaessa takana on kolme vuotta kyseisen

Verkko on muutakin kuin nopeaa tiedonsiirtoa Read More »

Rikkinäisestä ruukusta eheä asiakaskohtaaminen

Vallitsevana pandemia-aikana useammat meistä ovat viettäneet kasvavissa määrin aikaa kotona. Monet ovat käyttäneet ajan hyödyksi aloittamalla kuntoiluharrastuksen, opiskelun, tai jopa perustamalla perheen. Itse kuulun niihin, jotka opiskelun aloittamisen lisäksi päättivät muuttaa kotinsa eräänlaiseksi versioksi Muumit ja Taikurinhattu-kirjan Muumitaloa, ja hankinkin kertarysäyksellä 20 erikokoista viherkasvia.

Rikkinäisestä ruukusta eheä asiakaskohtaaminen Read More »

Pettymys jäätelökioskilla

Kävin ystäväni kanssa jäätelökioskilla, joka oli juuri avattu kesäkautta varten. Kioskilla oli tarjolla kolmea eri jäätelömakua, muut kymmenen muovitaskua huokuivat tyhjyyttään muista jäätelömauista. Tarjolla oli suklaata, vadelmaa ja lakritsia. No, ei siinä mitään, jäätelö oli saatava ja näistä vaihtoehdoista valittava. Tilannehan oli täysin ymmärrettävä, kioski oli juuri avattu ja myyjä kertoi toimituksen tulevan myöhemmin. Ystäväni

Pettymys jäätelökioskilla Read More »

Viestien tulva puhelimessani

Pling. Katson puhelintani, se oli Whatsapp-viesti ryhmächatista. Pling pling. Näköjään ystäväni lähetti Instagramissa julkaisun. Katson hetken puhelintani ja ahdistun puhelimeeni tulvivista viesteistä, pitäisikö minun vastata heti vai voinko vastata myöhemmin? Pling. Laitan puhelimen hetkeksi pois ja päätän katsoa viestit myöhemmin. Takana on kiireinen päivä töissä sisältäen kokouksia ja asiakkaiden tapaamisia. Olen ruokakaupan kautta matkalla kotiin,

Viestien tulva puhelimessani Read More »

Myynti on asiakkuuden hoitoa ja hyvin hoidettu asiakkuus johtaa myyntiin.

Perinteiset ostoprosessit ja ratkaisu lähtöiset asiakasmallit menettävät asemaansa asiakaslähtöiselle myynnille. Moderni myyjä on tukihenkilö, asiantuntija ja kumppani yritykselle, joka pyrkii tuottamaan varsinaisen palvelun lisäksi mahdollisimman paljon lisäarvoa.

Myynti on asiakkuuden hoitoa ja hyvin hoidettu asiakkuus johtaa myyntiin. Read More »