Blogiarkisto

Blogiarkistoon on koottu ne blogit, joihin kirjoittaminen on päättynyt

Tuutori, perehdy!

Työpaikalla työnantajalla on aina velvollisuus perehdyttää työntekijänsä työtehtäviin ja varmistaa heidän osaamisensa. Perehdyttämisen tarkoituksena on opastaa työntekijä omiin työtehtäviinsä ja vastuihinsa, tutustuttaa työkavereihin, työpaikan toimintatapoihin, ympäristöön ja organisaatioon. (PAM 2020.) Jotta perehdytys toteutuisi oikein, on laadittava perehdytyssuunnitelma, jossa tulee olla määriteltynä kaikki perehdytykseen liittyvät asiat. Mitä suunnitelmallisempi ja tehokkaampi perehdytys on, sitä nopeammin työntekijä saadaan […]

Tuutori, perehdy! Read More »

Mistä on hyvä esimies tehty?

Oletko sinä työskennellyt tai työskenteletkö esimiestehtävissä? Tai aiotko työskennellä esimiehenä tulevaisuudessa? Jos vastasit yllä olevaan kysymykseen kyllä, lue tämä teksti. Esimiehen tulee olla positiivinen, avoin, rakentava ja selkeä. Esimiehen on tärkeä hallita viestintä, sillä se on tie johtamiseen. Esimiehet kohtaavat päivittäisessä työssään erilaisia tilanteita, joista kerromme seuraavaksi muutaman.  

Mistä on hyvä esimies tehty? Read More »

Kaikki on tunnetta – mutta koko ajan enemmän netissä.

Harva ehkä muistaa, että tiedon keräämisen lisäksi sitä tietoa käytetään käyttäjäkokemuksemme pehmentämiseksi. Vaikka niin, että emme omissa sosiaalisen median kanavissa näe kuin omia mielipiteitämme vastaavaa sisältöä.

Kaikki on tunnetta – mutta koko ajan enemmän netissä. Read More »

Miksi nuoret käyttävät päihteitä?

Nuorten päihteiden käyttöön on toki monia syitä, mutta pohdin tekstissäni vain yhteiskunnan luoman paineen aiheuttamaa ilmiötä.  Ensimmäisenä minulle tulee mieleen se, että nuoret kokevat päihteiden olevan hetkellinen helpotus ja irtaantuminen arjen kasaantuvasta stressistä. Omat ajatukset saattavat kuormittaa hyvinkin paljon, ja jos omia murheita ei osaa käsitellä oikein, tulee niitä helposti paettua päihteiden avuin.

Miksi nuoret käyttävät päihteitä? Read More »

Kriisit ja viestintä

Viestintä on aina ollut tärkeä osa yritysten toimintaa ja arkea. Ilman kunnollista viestintää tieto ei liiku sujuvasti, ja voi tulla väärinkäsityksiä. Viestinnässä viestin sävyllä on suuri merkitys, oli kyseessä sitten puhe- tai kirjallinen viestintä. Näin kriisin aikana viestinnän merkitys korostuu entisestään, ja yrityksetkin ovat alkaneet panostaa siihen aiempaa paremmin.

Kriisit ja viestintä Read More »

Kun asiakas menettää paikkansa kaiken keskiössä

Huhtikuun alussa Stockmann kertoi hakeutuvansa yrityssaneeraukseen haastavien aikojen päätteeksi. Useamman vuoden ongelmiensa kanssa rimpuillut Stockmann joutui lopulta taipumaan koronakriisin puskiessa päälle. Stockmann on aina ollut vahva brändi ja sen arvostus on syntynyt laadukkaista tuotteista ja ensiluokkaisesta asiakaspalvelusta. Vuosien saatossa tämä ensiluokkainen ja loistelias asiakaspalvelu on kuitenkin himmentynyt miltei olemattomaksi. Stockalta on jo pitkään toivonut elpymistä

Kun asiakas menettää paikkansa kaiken keskiössä Read More »

Vahvan puhe- ja esiintymistaidon voima

Muutama vuosi takaperin olin menossa pitämään työni puolesta ensimmäistä koulutuspäivää ja edellisenä iltana hieman jännitti. Olin itsevarma koulutuksen sisällöstä ja tiesin kyllä mistä puhun, mutta takaraivossa tykytti ajatus siitä, että miten saisin paikallaolijat oppimaan ja innostumaan aiheesta. Ajattelin silloin, että nyt tarvitsen jostain inspiraatiota esitykseeni.

Vahvan puhe- ja esiintymistaidon voima Read More »