Tehosta viestintääsi

Mitä viestimme huolitellulla ulkonäöllä?

Lähdin muutaman ystäväni kanssa pyöräilemään ja valitsin päälleni mukavat urheiluvaatteet, joilla olisi mukava pyöräillä. Ulos päästessäni huomasin, että ystäväni olivat pukeutuneet hieman ”paremmin” kuin minä. He olivat meikanneet ja valinneet päälleen nahkatakit ja housuiksi farkut. Aloin pohtimaan tätä. Kyllähän minäkin valitsin ylleni vähän hienommat urheiluvaatteet enkä kulahtaneita verkkareita. Mitä oikein haluamme viestiä huolitellulla ulkonäöllä? Mitä […]

Mitä viestimme huolitellulla ulkonäöllä? Read More »

Chatin hyödyntäminen B2B-yrityksen verkkosivuilla

Pikaviestintäpalveluiden käyttö lisääntyy jatkuvasti ympäri maailmaa. On luonnollista, että tarve kommunikoida yritysten kanssa chatin kautta lisääntyy samaan aikaan. Chat mahdollisuuksia on nykypäivänä monia. Yksinkertaisin ja ehkä jopa suosituin vaihtoehto on live chat, jossa asiakas voi keskustella suoraan ihmisen kanssa. Tämän lisäksi erilaiset chatbotit kehittyvät jatkuvasti. Chat löytyy yleisimmin yrityksen verkkosivuilta, mutta sen lisäksi yritykset hyödyntävät

Chatin hyödyntäminen B2B-yrityksen verkkosivuilla Read More »

Viestinnän nykytila

Viestintä on laajentunut viimeisten vuosikymmenten aikana nopeammin kuin moni olisi uskonut. Enää ei riitä se, että viestitään yhdessä kanavassa tai vain toimistoaikoihin. Viestintä on läsnä 24/7 ja uutta tietoa tulee jatkuvalla syötöllä eri kanavista. Samat perusperiaatteet kuten kohdennus, visuaalisuus ja ajankohtaisuus kuitenkin edelleen pätevät viestintään.

Viestinnän nykytila Read More »

Vuorovaikutuksen ABC

Vuorovaikutusta on monenlaista. Se voi olla sanallista tai kirjallista. Vuorovaikutuksessa sanavalinnoilla, ilmeillä ja elellä on suuri vaikutus siihen, miten sen vastaanottaja tulkitsee. Äänensävy vaikuttaa myös suuresti vuorovaikutuksen tulkintaan. Hyvässä vuorovaikutuksessa molemmat osapuolet ovat tasavartaisia ja vuorovaikutuksesta voidaan tunnistaa viiden K:n periaate: kunnioitus, kuuntelu, keskittyminen, keveys ja kärsivällisyys.

Vuorovaikutuksen ABC Read More »

Mitä stressi tekee minulle?

Monen on vaikea ymmärtää, mitä stressi voi aiheuttaa toiselle, varsinkin jos siitä ei itse kärsi. “Ota iisisti” ja “älä stressaa” ovat lauseita, joilla kaverit pyrkivät tsemppaamaan stressin hetkellä, mutta tosiasia on, että nuo sanat itsessään ovat mitättömiä, jos stressaava henkilö ei osaa rauhoittua tai ottaa aikaa itselleen.

Mitä stressi tekee minulle? Read More »

Työnhaun viestitulva

Koulussa kurssit alkavat olla suoritettuna ja valmistuminen lähestyy. Tämän myötä tuntuu, että joka suunnasta tulee viestiä CV-klinikoista ja oppaita työnhakuun. Todennäköisesti nämä ovat olleet ennenkin saatavilla, mutta en ole niitä edes huomannut. Nyt kuitenkin olen osallistunut koulun, urheilun ja harrastusten kautta tulleiden viestien kautta monelle klinikalle. Aina kun sellainen viesti osuu silmään, koen, että tuonne

Työnhaun viestitulva Read More »

Mitkä ovat modernin tietoyhteiskuntaan kytketyn ihmisen mahdollisuudet selvitä informaatiotulvasta?

Tekstiä kirjoittaessani tarkistin kuinka paljon aikaa olin käyttänyt kännykkäni eri sovellusten käyttöön keskimäärin viikossa huhtikuun aikana. Luku oli 2 tuntia ja 38 minuuttia. Olen avannut puhelimeni näyttölukituksen keskimäärin 44 kertaa vuorokaudessa. Olen vastaanottanut keskimäärin noin 45 viestiä päivässä eri sosiaalisen median alustoilla. Tähän lukuun voidaan lisätä television katselu, tietokoneella oleskelu ja puhelinsoitot. Ärsykkeet ovat jatkuvia.

Mitkä ovat modernin tietoyhteiskuntaan kytketyn ihmisen mahdollisuudet selvitä informaatiotulvasta? Read More »

Digiloikka tuli, etätyöstä tuli uusi normaali – miten kävi työnantajien asenteiden?

Viimeisen kuukauden ajan olen mielenkiinnolla seurannut suomalaisen työelämän digiloikkaa, sekä aiheesta kirjoitettuja artikkeleita ammatillisiin yhteisöpalveluihin ja verkkojulkaisuihin. Olen myös keskustellut verkostoni ja läheisteni kanssa paljon siitä miten etätyöt ovat heillä sujuneet, miten ne järjestyivät kriisin keskellä, sekä miten työnantaja on suhtautunut etätyön tekemiseen. Vaikuttaisi siltä että vanhassa on edelleen vara parempi, sillä monen mielestä työnantajat

Digiloikka tuli, etätyöstä tuli uusi normaali – miten kävi työnantajien asenteiden? Read More »