Opiskelijablogit

Maailma muuttuu, muutunko minä.

Ihminen pääpiirteittän vastustaa muutosta.Työpaikalla on narinaa uusista muutoksista ja totta, joskus ne uudet muutokset voi olla toimimattomia, mutta ne on hyvä todeta toimimattomaksi käytännössä. Silloin on antaa hyvät perustelut sille miksi jokin asia ei toimikaan halutulla tavalla.Uskon että muutokselle on usein hyvä syy, esimiehet tuskin tekisivät muutoksia sen johdosta, että kiusaavat työntekijöitä, vaikka se siltä […]

Maailma muuttuu, muutunko minä. Read More »

Kiusaaminen

Moni tunnistaa kiusaamisen, kun kyseessä on lapset, mutta entä aikuiset? Fiksut ihmiset, joiden tulisi paremmin ymmärtää toisiaan parisuhteessa kuin työpaikoillakin. Kiusaaminen on subjektiivista ja aina ei voida tietää mitä kukin kokee kiusaamiseksi. Parisuhteessa taas kiusaaminen on usein tarkoituksen mukaista ja pariskunta tuntee toisensa hyvin ja tietää mistä naruista vedellä.

Kiusaaminen Read More »

Mikä ihmeen yrityskulttuuri?

Yrityskulttuuri on kiinnostava ilmiö. Mistä puhutaan, kun puhutaan yrityskulttuurista? Miksi yrityksen kulttuuriin on ylipäänsä syytä kiinnittää huomiota? Jos asiasta kysytään yrityksen työntekijöiltä, saadaan usein kuulla vastaukseksi epämääräistä mutinaa. Samanlaista kiemurtelua ja empimistä voidaan nähdä johtajien ja esimiesten taholta. ”Se on tämä meidän yrityskulttuuri, joka torppaa kaikki hyvät muutosyritykset”.

Mikä ihmeen yrityskulttuuri? Read More »

Tyytyväisiä asiakkaita vai pelkkää hyödyntämätöntä dataa?

Kaupan alan murroksesta puhuttaessa nousee useimmiten esille seuraavat seikat; digitalisaatio ja asiakasdatan hyödyntämisen tärkeys. Lopulta kuitenkin jokaisen kaupan alan yrityksen päätavoitteena on saada asiakas tuntemaan itsensä tyytyväiseksi. Tyytyväinen asiakas suosittelee mielellään tuotetta tai palvelua muille ja todennäköisemmin ostaa tai käyttää sitä myös uudestaan itsekin. Yritysten on nykypäivänä tiedettävä, mitä niistä ajatellaan.

Tyytyväisiä asiakkaita vai pelkkää hyödyntämätöntä dataa? Read More »

Iso, paha asiakas – miksi sisäinen asiakas helposti unohdetaan?

Keneltäkään ei ole jäänyt kuulematta joskus: ”rakastan työtäni, kun ei tarvitse olla asiakkaiden kanssa tekemisissä” tai ”minä en ole kontaktissa asiakkaiden kanssa, joten ei ole minun tehtäväni välittää arvojamme loppuasiakkaille”

Iso, paha asiakas – miksi sisäinen asiakas helposti unohdetaan? Read More »