Projektiblogit

Niko Laurila Visual Storyteller; brändin vahvistaminen ja liiketoimintamallin kehittäminen

Hyvinkään Laurea-ammattikorkeakoulun opiskelijoista koostuva projektitiimimme on päässyt aloittamaan syksyn opintonsa yhteistyössä Niko Laurilan kanssa. Meidän seitsemän hengen tiimimme koostuu neljästä uudesta opiskelijasta sekä kolmesta vanhemmasta opiskelijasta.

Niko Laurila Visual Storyteller; brändin vahvistaminen ja liiketoimintamallin kehittäminen Read More »

Työnantajamielikuvan kehittämisprojektin kuulumiset

Tämän syyslukukauden aikana olemme toteuttaneet suomalaiselle Sako Oy:lle työnantajamielikuvan ja työntekijäsaatavuuden kehittämiseen liittyvää projektia. Hieman haastavan alun jälkeen kaikki on tuntunut onnistuneet todella jouhevasti, projekti onkin siis edennyt vauhdilla sitten viime postauksen. Suurempia haasteita ei ole projektitiimimme oikeastaan projektin aikana kohdannut, mikä johtuu varmasti tiimissä vallitsevasta hyvästä yhteishengestä ja selvästä vastuunjaosta tehtävien suhteen.

Työnantajamielikuvan kehittämisprojektin kuulumiset Read More »

Jos ei loppusuoralla, niin ainakin viimeisessä kaarteessa kohti digimarkkinoinnin tulevaisuutta

Syksy on edennyt alkutalveksi ja sateetkin vähitellen muuttumassa kirpeiksi alkutalven pakkaspäiviksi. Ennen kuin talvesta kuitenkaan enempää päästään nauttimaan ollaan Omnian Digimarkkinoinnin ja viestinnän mahdollisuudet ja hyvät käytänteet-projektissa edetty väliarvioinneista jo loppusuoralle. Väliarviointia varten ryhmä sai aikaan todella hyvää tietoperustamateriaalia ja sitä kautta oppia ja vahvistusta projektin kanssa etenemiseen. Saimme tukea ajatukselle, että olimme alun perinkin oikeilla jäljillä kilpailija-analyysien kanssa ja lisää tietoa, miten edetä tämän hankitun datan

Jos ei loppusuoralla, niin ainakin viimeisessä kaarteessa kohti digimarkkinoinnin tulevaisuutta Read More »

Alumnien uratarinat -tapahtuma – TikTok-videoiden tuottaminen ja promootiokampanjan suunnittelu

Järjestimme maanantaina 1.11.2021 Alumnien uratarinat -tapahtuman. Tapahtuma pidettiin Zoomissa vallitsevan koronatilanteen takia. Tapahtuman järjestämisessä suurimman vastuun otti varaprojektipäällikkömme Jenni. Tapahtumassa kaksi alumnia, Johanna Puputti ja Johanna Nieminen esittivät esityksensä, joissa he kertoivat mm. omista opiskelukokemuksistaan Laureassa, tekemistään opiskelijaprojekteistaan sekä siitä, miten he ovat päätyneet tämänhetkiseen työpaikkaan ja mitä työ pitää konkreettisesti sisällään. Tapahtumassa alumneista ja

Alumnien uratarinat -tapahtuma – TikTok-videoiden tuottaminen ja promootiokampanjan suunnittelu Read More »

Opiskelijatarina lastensuojelun molemmilta puolilta

Janita Westlin, 24, on Laureassa lastensuojeluun suuntautunut loppuvaiheen sosionomiopiskelija. Hänellä on alaan siinä mielessä erityinen suhde, että hän on itsekin taustaltaan huostaanotettu nuori. Teemme tänä syksynä Laurea Hyvinkään kampuksella projektia yhdessä Neljä Astetta Oy:n kanssa, joka on tuottanut lastensuojelun palveluja jo vuodesta 2005. Projektin yhteydessä pääsimme haastattelemaan Janitaa, jolla on itselläänkin käynnissä projekti Neljän Asteen

Opiskelijatarina lastensuojelun molemmilta puolilta Read More »

Haluaisitko olla Bonnellisempi? – Markkinatutkimus kuluttajatuotteelle – Bonne Juomat Oy

Laurean kampuksen opiskelijoista koostuva projektitiimi on päässyt aloittamaan syksyn opinnot yhteistyössä kotimaisen mehutehtaan kanssa. Toimeksiantajana toimii Lohjalainen Bonne Juomat Oy. Projektitiimin tehtävänä on suunnitella ja toteuttaa kuluttajatutkimus. Tutkimuksen päätavoitteena on selvittää, miten Bonnen uudistunut pakkaus viestii brändin arvoja. Selvitämme myös, onko pakkauskoko kuluttajan mielestä sopiva, miten Bonne erottuu kilpailijoiden tuotteista sekä onko hinta kuluttajien mielestä

Haluaisitko olla Bonnellisempi? – Markkinatutkimus kuluttajatuotteelle – Bonne Juomat Oy Read More »

Työnantajabrändäys – HR:n tulevaisuuden tärkein työkalu?

Projektin toimeksiantaja on Sako Oy, joka on suomalainen aseita ja ammustarvikkeita valmistava yritys. Sako on osa Italialaista Beretta-konsernia ja maailmalla tunnettu sekä luotettu asevalmistaja. Yritys tuottaa todella laadukkaita tuotteita käyttäjille, joille kelpaa vain paras mahdollinen. Projektissa keskitymme toimeksiantajan työnantajamielikuvan ja työntekijäsaatavuuden kehittämiseen. Sosiaalisen median käyttö ja merkitys rekrytointiprosessissa kasvavat hurjaa vauhtia, ja jokainen suurempi yritys

Työnantajabrändäys – HR:n tulevaisuuden tärkein työkalu? Read More »

SOL Palvelut Oy:n työnantajamielikuvan ja työnhakijakokemuksen kehittäminen

Innolla ja jännityksellä kokoonnuimme aloittamaan Hyvinkään kampuksen HR-projektin elokuussa 2021. Liiketalouden P2P-projektin toimeksiantajana toimii SOL Palvelut Oy. Projektitiimiimme kuuluu kuusi tiimiläistä. Projektin aiheena on kartoittaa ja kehittää työnantajamielikuvaa sekä työnhakijakokemusta siivous- ja toimitilapalveluissa. Samalla halutaan tehdä siivous- ja toimitilapalveluista houkutteleva työvaihtoehto työntekijöille myöskin tulevaisuudessa. Ala tarvitsee yhä enemmän arvostusta varsinkin maailmalla vallitsevan koronapandemian takia. Etenkin

SOL Palvelut Oy:n työnantajamielikuvan ja työnhakijakokemuksen kehittäminen Read More »