Projektiblogit

Alumnien uratarinat -tapahtuma – TikTok-videoiden tuottaminen ja promootiokampanjan suunnittelu

Järjestimme maanantaina 1.11.2021 Alumnien uratarinat -tapahtuman. Tapahtuma pidettiin Zoomissa vallitsevan koronatilanteen takia. Tapahtuman järjestämisessä suurimman vastuun otti varaprojektipäällikkömme Jenni. Tapahtumassa kaksi alumnia, Johanna Puputti ja Johanna Nieminen esittivät esityksensä, joissa he kertoivat mm. omista opiskelukokemuksistaan Laureassa, tekemistään opiskelijaprojekteistaan sekä siitä, miten he ovat päätyneet tämänhetkiseen työpaikkaan ja mitä työ pitää konkreettisesti sisällään. Tapahtumassa alumneista ja […]

Alumnien uratarinat -tapahtuma – TikTok-videoiden tuottaminen ja promootiokampanjan suunnittelu Read More »

Opiskelijatarina lastensuojelun molemmilta puolilta

Janita Westlin, 24, on Laureassa lastensuojeluun suuntautunut loppuvaiheen sosionomiopiskelija. Hänellä on alaan siinä mielessä erityinen suhde, että hän on itsekin taustaltaan huostaanotettu nuori. Teemme tänä syksynä Laurea Hyvinkään kampuksella projektia yhdessä Neljä Astetta Oy:n kanssa, joka on tuottanut lastensuojelun palveluja jo vuodesta 2005. Projektin yhteydessä pääsimme haastattelemaan Janitaa, jolla on itselläänkin käynnissä projekti Neljän Asteen

Opiskelijatarina lastensuojelun molemmilta puolilta Read More »

Haluaisitko olla Bonnellisempi? – Markkinatutkimus kuluttajatuotteelle – Bonne Juomat Oy

Laurean kampuksen opiskelijoista koostuva projektitiimi on päässyt aloittamaan syksyn opinnot yhteistyössä kotimaisen mehutehtaan kanssa. Toimeksiantajana toimii Lohjalainen Bonne Juomat Oy. Projektitiimin tehtävänä on suunnitella ja toteuttaa kuluttajatutkimus. Tutkimuksen päätavoitteena on selvittää, miten Bonnen uudistunut pakkaus viestii brändin arvoja. Selvitämme myös, onko pakkauskoko kuluttajan mielestä sopiva, miten Bonne erottuu kilpailijoiden tuotteista sekä onko hinta kuluttajien mielestä

Haluaisitko olla Bonnellisempi? – Markkinatutkimus kuluttajatuotteelle – Bonne Juomat Oy Read More »

Työnantajabrändäys – HR:n tulevaisuuden tärkein työkalu?

Projektin toimeksiantaja on Sako Oy, joka on suomalainen aseita ja ammustarvikkeita valmistava yritys. Sako on osa Italialaista Beretta-konsernia ja maailmalla tunnettu sekä luotettu asevalmistaja. Yritys tuottaa todella laadukkaita tuotteita käyttäjille, joille kelpaa vain paras mahdollinen. Projektissa keskitymme toimeksiantajan työnantajamielikuvan ja työntekijäsaatavuuden kehittämiseen. Sosiaalisen median käyttö ja merkitys rekrytointiprosessissa kasvavat hurjaa vauhtia, ja jokainen suurempi yritys

Työnantajabrändäys – HR:n tulevaisuuden tärkein työkalu? Read More »

SOL Palvelut Oy:n työnantajamielikuvan ja työnhakijakokemuksen kehittäminen

Innolla ja jännityksellä kokoonnuimme aloittamaan Hyvinkään kampuksen HR-projektin elokuussa 2021. Liiketalouden P2P-projektin toimeksiantajana toimii SOL Palvelut Oy. Projektitiimiimme kuuluu kuusi tiimiläistä. Projektin aiheena on kartoittaa ja kehittää työnantajamielikuvaa sekä työnhakijakokemusta siivous- ja toimitilapalveluissa. Samalla halutaan tehdä siivous- ja toimitilapalveluista houkutteleva työvaihtoehto työntekijöille myöskin tulevaisuudessa. Ala tarvitsee yhä enemmän arvostusta varsinkin maailmalla vallitsevan koronapandemian takia. Etenkin

SOL Palvelut Oy:n työnantajamielikuvan ja työnhakijakokemuksen kehittäminen Read More »

Esittely ja tilannekatsaus – TikTok-videoiden tuottaminen ja promootiokampanjan suunnittelu

Olemme Laurean Hyvinkään kampuksen liiketalouden opiskelijoista koostuva projektitiimi. Projektissa päätavoitteemme on Laurean TikTok-tilin ja opiskelijoiden Facebook-ryhmän suosion ja käyttäjien sitoutuneisuuden kasvattaminen. Järjestämme myös Alumnien uratarinat -tapahtuman, josta kerromme lisää seuraavassa blogipostauksessa.

Esittely ja tilannekatsaus – TikTok-videoiden tuottaminen ja promootiokampanjan suunnittelu Read More »

Kaitaniemi kannattavaksi!

Kaitis projektina? Tämän P2P-Projektin tarkoituksena on nostaa Hyvinkäällä sijaitsevan Kaitaniemen leirikeskuksen käyttöastetta ja lisätä sen näkyvyyttä markkinoinnilla. Kaitaniemen leirikeskus on ollut pääosin seurakunnan sisäisessä käytössä, mutta tähän kaivattiin muutosta, ja leirikeskuksen kuluja kattamaan haluttiin aloittaa vuokraustoiminta paikallisille yrityksille ja järjestöille.  Tämän P2P-Projektin tarkoituksena on nostaa Hyvinkäällä sijaitsevan Kaitaniemen leirikeskuksen käyttöastetta ja lisätä sen näkyvyyttä markkinoinnilla. Kaitaniemen leirikeskus on ollut pääosin

Kaitaniemi kannattavaksi! Read More »

Projektikuulumisia – YLY-Hanke: Sidosryhmäviestinnän suunnittelu ja toteutus

Lokakuu on jo puolivälissä, ja niin on projektimmekin. Tämän syksyn projektit käynnistyivät elokuun viimeisellä viikolla, ja tiimimme sai työstettäväkseen YLY-hankkeen sidosryhmäviestinnän suunnittelun ja toteutuksen. Projektilla on pitkä titteli, eikä sen sisältö alussa ollut meillekään kovin yksiselitteinen. Viikkojen vieriessä hanke on tullut jo tutummaksi, ja siitä saatetaan kuulla myös tällä alustalla vielä jatkossakin.

Projektikuulumisia – YLY-Hanke: Sidosryhmäviestinnän suunnittelu ja toteutus Read More »

Voisit sinäkin hyvin. – Hyvinvoiva opiskelija -teemaviikko

Projektimme Hyvinvoiva opiskelija -teemaviikko on startannut vauhdikkaasti markkinointimateriaaleja tehden, ja koko tapahtumaviikkoa hahmotellen. Projektitiimin tehtävänä on hoitaa koko tapahtumaviikon markkinointi, ja sosiaalisen median kanavaksi valikoituikin Laurean Instagram ja Facebook. Opiskelijat pääsevät osallistumaan tapahtumaviikon menoon ja meininkiin myös striimauksen välityksellä! 

Voisit sinäkin hyvin. – Hyvinvoiva opiskelija -teemaviikko Read More »