Projektiblogit

Ketterä kevät

Projektin loppusuoralla mennään ja projektiseminaari on jo ihan vieressä. On aika kertoa ja päivitellä, mitä meidän projektitiimi on tehnyt. Sillä viime blogipostauksesta on jo hetki, on myös projektissa tapahtunut paljon. Olemme keskittyneet tekemään asiakkaalle mahdollisimman laadukasta lopputuotosta ja jopa tavanneet tiimiläisiä kasvokkain lopputuotoksen luomiseen liittyen.

Ketterä kevät Read More »

Senioripaku – jotta kukaan ei jäisi yksin

Kirjoittajat: Karoliina Koivunen & Teemu Parkkinen  Kuvaaja: MabelAmber    ”Brändi on kokoelma mielikuvia, joita yritykseen, sen tuotteisiin tai palveluihin voidaan liittää. Nuo mielikuvat syntyvät kokemusten myötä, jotka voivat olla suoria, kuten kokemus tuotteen käytöstä ja asiakaspalvelusta tai epäsuoria, kuten kolmansien osapuolten suositukset.” (Törmälä & Huttunen 2020.) Tässä blogissa tullaan käsittelemään Laurea-ammattikorkeakoulun opiskelijoiden matkaa ja kokemuksia brändin suunnittelusta Senioripakulle.  

Senioripaku – jotta kukaan ei jäisi yksin Read More »

Vastuullinen sijoittaminen ja nuorten työpaja

Projektiopinnot alkoivat alkuvuodesta 2021 ja projektiryhmämme muodostuu kuudesta eritason opiskelijasta. Osalta meistä löytyy hieman enemmän kokemusta, kun taas toisille projektin tekeminen on täysin uusi tuttavuus. Palaverit ja tapaamiset järjestetään tällä hetkellä ainoastaan etänä vallitsevan pandemian vuoksi.

Vastuullinen sijoittaminen ja nuorten työpaja Read More »

Out of the box -ajattelumallilla tuloksia Treenarisi projektissa

”Toivoisimme laajemman palvelualueen, erilaista osaamista jo olemassa olevan osaamisen lisäksi sekä haluaisimme sitouttaa uudet personal trainerit yritykseemme.” Tässä on kiteytettynä ajatukset, joita saimme yhteistyömallin kehittämisen tueksi Treenarisi yrittäjiltä. Tarkoituksena oli siis löytää yhteistyömalli siihen, että Treenarisi saisi lisää personal trainereita omalle verkkosivualustalleen.

Out of the box -ajattelumallilla tuloksia Treenarisi projektissa Read More »

Keusoten työnantajakuvan selvittäminen vahvistamassa opiskelijatiimin osaamista

Kevät on edennyt hujauksessa ja onkin aika toiselle projektiblogikatsaukselle. Projektin aikana suoritimme toimeksiantajamme Keski-Uudenmaan sote-kuntayhtymä eli Keusoten toimesta kaksi työnantajakyselyä. Onnistuimme saamaan kyselyihin huikean määrän vastaajia, erityisesti Keusoten henkilöstölle suunnattuun sisäiseen kyselyyn vastasi yli 900 työntekijää. Ulkoista kyselyä julkaistiin Keusote alueeseen kuuluvien kuntien ja sote-alan opiskelijoiden Facebook-ryhmissä. Ulkoisella kyselyllä tavoitimmekin yli 200 vastaajaa.

Keusoten työnantajakuvan selvittäminen vahvistamassa opiskelijatiimin osaamista Read More »

Projekti lähenee loppuaan – Hyvinkään Tähtipalvelut Oy

Tämän kevään projekti digitaalisen markkinoinnin parissa lähenee loppuaan. Ensimmäisen vuoden opiskelijana ollut mielenkiintoista olla mukana projektissa ja seurata sen etenemistä alusta loppuun. Projektin alkupuolella esiintyy moninaisia tehtäviä ennen kuin päästään itse projektin toteutusvaiheeseen. Ensimmäisessä tapaamisessa valmistaudutaan asiakastapaamiseen ja jaetaan projektin roolit. Itse asiakastapaamisessa tavataan yhteistyökumppani ja vastaanotetaan toimeksianto tavoitteineen. Tämän tapaamisen pohjalta tiimi alkaa työstämään

Projekti lähenee loppuaan – Hyvinkään Tähtipalvelut Oy Read More »

Projektityöskentelyn aloitus eli sukellus altaan syvään päähän – LY kukkakauppa

Uudet ja innokkaat opiskelijat aloittivat tammikuussa ensimmäisen projektityöskentelynsä lyhyen ja tiiviin verkossa järjestetyn intensiiviviikon tietojen turvin. Meille oli intensiiviviikon aikana kerrottu kaikki tarvittava. Kyllä, Teams, Zoom, Canvas, Prebriiffi, Powerpoint, Excel, Briiffi ja Hopsi, kaikki nuo ja pari mainitsematta jäänyttä järjestyivät tuoreen opiskelijan mieleen kuin ensi lumi märkään maahan.

Projektityöskentelyn aloitus eli sukellus altaan syvään päähän – LY kukkakauppa Read More »

SAB-BIO:n näkyvyyden lisääminen – miten projektitiimi onnistui?

Tammikuun alussa projektitiimi lähti toteuttamaan yhteistyökumppani Igis-SuKonin kanssa projektia. Kyseessä on prosessiteknisiin LVI-ratkaisuihin erikoistunut toiminimi, joka on ollut toiminnassa vuodesta 2012 saakka. Projektissa oli tarkoitus lisätä yrityksen näkyvyyttä ja tunnettuutta muun muassa perustamalla verkkosivut, joita yrityksellä ei vielä projektin alkuhetkellä ollut. Linkki aiempaan blogipostaukseen: https://showcase.laurea.fi/projektiblogit/2021/nakyvyyden-lisaaminen-sab-biolle/

SAB-BIO:n näkyvyyden lisääminen – miten projektitiimi onnistui? Read More »

Markkinatutkimus pandemian vaikutuksista liiketilojen kysyntään ja tarpeisiin – Blogi 2

Projektiryhmä toteutti aiemmin keväällä hyvinkääläiselle kiinteistökehitysyritykselle kyselyitä pandemian vaikutuksista liiketilojen kysyntään ja tarpeisiin. Kyselyt suunnattiin hyvinkääläisille kuluttajille sekä keskustan alueella toimiville yrityksille. Kyselyt saatiin toteutettua onnistuneesti ja vastauksia kerättiin toivottu määrä. Kuluttajakyselyn tuloksia alettiin analysoimaan hiukan aikaisemmin kuin yrityskyselyn. Nyt myös yrityskyselyn tulokset on analysoitu ja molempien kyselyiden pohjalta on työstetty tutkimustuloksia esittelevä PowerPoint-esitys toimeksiantajalle. 

Markkinatutkimus pandemian vaikutuksista liiketilojen kysyntään ja tarpeisiin – Blogi 2 Read More »