Projektiblogit

Tiedon analysointia – Kauppakeskuksen kävijätutkimus

Asiakastyytyväisyyskysely oli projektin toimeksinantona. Keräsimme aineistoa kauppakeskus Willassa. Kun aineistoa on kerätty tarpeeksi, sitä pitää analysoida. Analysointiin on suositeltavaa käyttää jotakin siihen tarkoitettua apuvälinettä, esimerkiksi SPSS.

Tiedon analysointia – Kauppakeskuksen kävijätutkimus Read More »

Valokuvastudion markkinointiviestinnän kehittäminen – Studio Koo Photography

Laurea-ammattikorkeakoulun uusista ja vanhoista liiketalouden opiskelijoista koottu projektitiimi aloitti yhteistyöprojektin Satu Karmavalon kanssa. Sadun yritys Studio Koo on valokuvausyritys, joka toimii pääasiassa Turun seudulla, toki myös lähialueilla. Studio Koo tarjoaa valokuvauspalveluita yrityksille ja yksityisille henkilöille, joihin kuuluu esimerkiksi muotokuvat, ryhmäkuvat, perhekuvat ja muut henkilökuvat. 

Valokuvastudion markkinointiviestinnän kehittäminen – Studio Koo Photography Read More »

Laurean henkilöstön osaamista kehittämässä – Laurea HR

Tänä syksynä ollaan uuden äärellä, sillä Laurean henkilöstön intranet uudistuu ja se julkaistaan joulukuussa. Useat eri tahot osallistuvat intranetin rakentamiseen, ja myös Laurean opiskelijoista koostuva projektitiimi on saanut tuoda lusikkansa soppaan. Projektitiimimme tavoitteena oli sujuvoittaa Laurean henkilöstön osaamisen kehittämistä luomalla toimiva rakenne koulutuskalenteriin. Tulevaisuuden koulutustarjontaa pohdittiin yhdessä projektin toimeksiantajan Laurean henkilöstöasiantuntija Eriika Riepon kanssa.

Laurean henkilöstön osaamista kehittämässä – Laurea HR Read More »

Tiimin fiiliksiä projektista – markkinointi- ja viestintäsuunnitelma B2B asiakkaille

Tiimimme sai tänä syksynä toimeksiannon luoda markkinointi- ja viestintäsuunnitelman yhteistyökumppanillemme OR-Clean Oy:lle. OR-Clean Oy on siivousalan yritys ja aiempi blogipostaus projektiin ja toimeksiantajaan liittyen löytyy tästä linkistä. Nyt kun projekti alkaa olla pian taputeltu, halusin blogikirjoituksessani hieman kerrata kulunutta syksyä ja haastattelin muita tiimiläisiä heidän tunnelmistaan.

Tiimin fiiliksiä projektista – markkinointi- ja viestintäsuunnitelma B2B asiakkaille Read More »

Brändin vahvistaminen hakukoneoptimoinnilla – Jomine Oy -projekti

Projektiopintojen aikana perehdytään projektin kannalta tärkeisiin osa-alueisiin tietoperustojen kautta. Sosiaalisen media lisäksi hakukoneoptimointi on erittäin tärkeässä asemassa projektin onnistumisen kannalta. Projektin aikana yksi ryhmäläisitä perehtyi aiheeseen tietoperustassaan ja muita ryhmäläisiä osallistui koulun järjestämään hakukoneoptimoinnin työpajaan. Hakukoneoptimoinnissa ryhmän tarkoituksena on saada nostettua Jomine Oy:n sijoitusta Googlen hakukoneen tuloksissa ja tavoitteena on saada se hakutulosten ensimmäiselle sivulle.

Brändin vahvistaminen hakukoneoptimoinnilla – Jomine Oy -projekti Read More »

Teoriasta käytäntöön – Riihimäen-Hyvinkään kauppakamari

Joskus projektia ei leimaa itsestäänselvyys ja päämäärän kirkkaus. Joskus täytyy käydä ottamassa vauhtia aidan alaosasta ennen kuin jaksaa hypätä aidan yli, asetettujen tavoitteiden tasolle.  Projektin aikana olemme kunnioittaneet Laurean kehittämispohjaista oppimista ja haastaneet itseämme ymmärtämään ja saavuttamaan toimeksiantajamme meille antaman toimeksiannon. Vaikka kaikki ei ole aina ollut sujuvaa ja olemme kohdanneet haasteita tiedonkeruun ja kommunikaation

Teoriasta käytäntöön – Riihimäen-Hyvinkään kauppakamari Read More »

Uusia ideoita projekteihin kiinnostavien workshopien avulla

Projektin yhteistyökumppanina toimii Lammin Säästöpankki, joka toimii muun muassa Hämeenlinnassa, Hyvinkäällä ja Riihimäellä. Projektin tavoitteena on kehittää Lammin Säästöpankille uutta liiketoimintaa. Myöhemmin toimeksianto tarkentui keskittymään erityisesti Lammin säästöpankin mobiilisovellukseen ja verkkopankkiin.

Uusia ideoita projekteihin kiinnostavien workshopien avulla Read More »

Mikä ihmeen hampurilaismalli?

Hei!  Olemme Laurea Hyvinkään liiketalouden tradenomiopiskelijoita ja teemme tänä syksynä yhteystyötä Imagokoulu Milla Rynnyn kanssa. Tavoitteemme on ollut lisätä yrityksen näkyvyyttä ja löydettävyyttä sosiaalisessa mediassa ja hakukonetuloksissa. Toteutamme esimerkiksi Black Week-kampanjan, jonka aikana Imagokoulu Milla Rynty tarjoaa loistavia tarjouksia! Tarjoukset vaihtelevat päivittäin, joten kannattaa olla joka päivä hereillä! Tarjouksia pääset katsomaan tästä linkistä. https://www.imagokoulu.fi/ 

Mikä ihmeen hampurilaismalli? Read More »